لاریجانی: صد درصد مخالف تجزیه عراق هستیم

۱۳۹۵/۰۶/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۱۴۴

الکعبی: تروریست‌ها حتی برای هدف قرار دادن یک نفر هم از موشک‌های پیشرفته امریکایی استفاده می‌کنند

گروه ایران|

شیخ اکرم الکعبی دبیرکل مقاومت اسلامی نُجباء عراق به ایران آمده است تا با برخی مقامات و مسوولان کشورمان دیدار کند. الکعبی در نخستین برنامه خود با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ایران دیدار کرد و این درحالی است که او در حاشیه این دیدارها، در یک کنفرانس مطبوعاتی و چهار برنامه زنده تلویزیونی از سیمای جمهوری اسلامی نیز حضور خواهد یافت. لاریجانی در دیداری که دیروز با دبیرکل مقاومت اسلامی نُجباء داشت در خصوص موضع ایران در بحث آینده عراق تصریح کرد: ما صد درصد مخالف تجزیه عراق هستیم، همان‌طوری که مرجعیت عراق این موضع را اتخاذ کرده است.

او ادامه داد: یک سال و نیم است که عربستان با کشور یمن در حال جنگ است، اما همان‌طور که مشاهده می‌کنید، در این جنگ پیشرفتی نداشته است. سعودی‌ها در موضوع سوریه هم گفتند که طی دو هفته کار این کشور تمام است و اکنون از آن حرف پنج سالی می‌گذرد. رییس مجلس اظهار داشت: تحلیل شما از منطقه درست است و عربستان سعودی در این موقعیت جغرافیایی فعالیت‌های منفی زیادی دارد، اما مهم این است که عربستان همواره ناموفق بوده و با شکست مواجه شده است.

رییس قوه مقننه همچنین موضع آیت‌الله سیستانی در این خصوص را مهم دانست و گفت: ما باید بدانیم که پروژه دشمنان در عراق و سوریه ادامه دارد و مساله این دو کشور با یکی، دو پیروزی حل نمی‌شود. وی ادامه داد: ما پس از انقلاب بحران‌های امنیتی در مناطق مختلف کشور همچون کردستان داشتیم.

نیروهای سپاه و بسیج در آن زمان علاوه بر کار نظامی، کار فرهنگی انجام می‌دادند و این رمز پیروزی آنها بود. لاریجانی در این دیدار همچنین خطاب به دبیرکل مقاومت اسلامی نُجباء تاکید کرد که ما با همه وجود از شما حمایت می‌کنیم، چراکه شما فرزندان خوب امام‌خمینی (ره) در اسلام ناب محمدی هستید.

موشک‌های امریکایی با پول سعودی از ترکیه به تروریست‌ها می‌رسد

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجباء عراق هم که در دیدارش با رییس مجلس شورای اسلامی سخن گفته بود، تاکید داشت: موشک‌هایی با قیمت‌های بسیار هنگفت با پول سعودی‌ها از امریکایی‌ها خریداری شده و از مرز ترکیه در اختیار تمامی گروه‌های تروریستی فعال در سوریه قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، شیخ اکرم الکعبی با اشاره به کمک‌های ملت ایران به مردم عراق اظهار کرد: من از ملت ایران و مقام معظم رهبری که در عراق و سوریه در کنار ما ایستادند، تشکر می‌کنم. در این دو کشور خون رزمندگان ایرانی در کنار خون رزمندگان عراقی و سوری در جریان مبارزه با گروه‌های تروریستی ریخته شد. وی افزود: به فضل خداوند بسیاری از مناطق عراق که تحت سیطره داعش قرار داشت، با کمک ایران آزاد شد و ما پیروزی‌های بسیاری را برابر این گروه تروریستی در عراق به دست آوردیم. بسیاری از مناطق اشغالی در عراق از دست داعش آزاد شد و اکنون تروریست‌های داعشی در عراق تنها در شهر موصل و مناطق محدودی از صحرای استان الانبار حضور دارند.

الکعبی در ادامه سخنانش و در خصوص نفوذ داعش در عراق تصریح کرد: زمانی که نیروهای اشغالگر امریکایی در عراق حضور داشتند، تصور می‌کردند که با یک‌سری عملیات نظامی، القاعده از بین می‌رود، اما به دلیل پایگاه فکری القاعده، این گروه تروریستی در عراق باقی ماند و داعش به وجود آمد.

فرمانده برجسته نیروهای مردمی (الحشد الشعبی) عراق همچنین با اشاره به عملیات مهم آزادسازی شهر استراتژیک موصل نیز خاطرنشان کرد: جنگ موصل، یک جنگ سرنوشت‌ساز در عراق است که خط سیر حرکت مقاومت اسلامی در عراق را تعیین می‌کند.

الکعبی تاکید کرد: اگر گروه‌های مقاومت تحت حمایت ایران در عراق نبودند، این کشور به وضعیت اسفناکی دچار می‌شد و مقاومت اسلامی نُجباء به عنوان یکی از گروه‌های تحت حمایت جمهوری اسلامی، در تمام مناطق عملیاتی عراق حضور دارد. همچنین ما در استان حلب در بازه‌های زمانی بسیاری حضور داشتیم و اکنون هم که نیروهای ما در حلب مستقر هستند؛ بر این منطقه تسلط دارند.

وی در خصوص همکاری این جنبش با حزب‌الله لبنان تصریح کرد: ما در کنار رزمندگان حزب‌الله لبنان در منطقه «زینبیه» دمشق حضور داشتیم. در دوره‌یی هم با این رزمندگان در محاصره شهر حلب بودیم و می‌خواستیم که راهی به سوی شهرک خناصر در استان حلب باز کنیم.

الکعبی در بخش دیگری از سخنانش به افشاگری در مورد گروه‌های تروریستی تکفیری پرداخت و گفت: النصره تحت حمایت کامل و مستقیم کشور قطر است و البته عربستان و امریکا نیز حمایت‌های خود را از این گروه تروریستی دریغ نمی‌کنند. موشک‌هایی با قیمت‌های بسیار هنگفت با پول سعودی‌ها از امریکایی‌ها خریداری شده و این موشک‌ها از طریق مرز ترکیه وارد خاک سوریه می‌شود و در نهایت، در اختیار تمام گروه‌های تروریستی فعال در سوریه قرار می‌گیرد.

فرمانده نیروهای مردمی الحشد الشعبی عراق ادامه داد: تروریست‌ها آنقدر از نظر تسلیحات و تجهیزات‌ نظامی از سوی کشورهای مطرح شده تامین می‌گردند که حتی برای هدف قرار دادن یک نفر هم از موشک‌های پیشرفته امریکایی استفاده می‌کنند.

الکعبی به سناریوی نمادین «آتش بس» در سوریه نیز اشاره و تاکید کرد: تروریست‌ها در سوریه هیچ اعتقادی به آتش‌بس و آرامش ندارند و در این شرایط تنها به سوءاستفاده از این فرصت برای اشغال مناطق دیگر می‌پردازند. وی در پایان با اشاره به حمایت کشورهای مختلف از گروه‌های تروریستی گفت: طبق اسنادی که در دست داریم، بیش از 140 کشور در سوریه از تروریست‌ها حمایت می‌کنند و ما در حقیقت در این کشور با جبهه تکفیر نمی‌جنگیم، بلکه ما به رهبری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای و هدایت‌های ایشان در حال مقابله با بیش از 140 کشور هستیم و پیروزی‌های بسیار بزرگی را در سوریه به دست آوردیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر