کشف سیاره قابل حیات

۱۳۹۵/۰۶/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۱۳۹


اکونومیست:

این هفته‌نامه تیتر یک و سرمقاله خود را به مساله کشف سیاره‌یی به اندازه زمین و با قابلیت حیات اختصاص داده است. سرمقاله این هفته‌نامه مساله چگونگی زندگی در چنین سیاره‌یی را مورد بررسی قرار داده است. آن‌طور که اخیرا در اخبار مطرح شده بود، پیشرفت‌های علمی اخیر از وجود سیاره‌یی به اندازه کره‌زمین حکایت دارد که به دور نزدیک‌ترین ستاره به خورشید، می‌گردد. فاصله این سیاره با ستاره‌اش در حدی است که وجود آب، عامل اصلی حیات، را روی این سیاره امکان‌پذیر می‌کند. گروهی از دانشمندان مدعی هستند که این ستاره را به‌دنبال یک سیاره، تحت‌نظر داشته‌اند. از آنجا که معمولا سیارات نسبت به ستاره خود بسیار کوچک هستند و چون ستاره‌ها سنسورهای نور ما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند، رویت سیارات بسیار دشوار است.


یو‌اس آ تودی:

تیتر یک این روزنامه به زلزله اخیر ایتالیا و ادامه خسارت‌های آن اشاره دارد. براساس آخرین آمار، شمار کشته‌های این زلزله از 247نفر نیز فراتر رفته است. همچنین در این زلزله حدود 368نفر مجروح شده‌اند. عملیات جست‌وجوی قربانیان زلزله دشوار شده است چراکه خانه‌های بسیاری تخریب شده و افراد بسیاری مجروح شده‌اند. فرانس 24 در رم، زلزله ایتالیا را با زلزله مرگبار سال2009 آکوییلا قابل مقایسه دانست. نخستین زلزله در ساعت3:30بامداد رخ داد و زلزله دوم که شدت بیشتری داشت در ساعت 4:30 رخ داد. شدت زلزله دوم به اندازه‌یی بود که تا رم نیز احساس شد.


فیگارو:

این روزنامه فرانسوی‌زبان به مساله تلاش‌های ترامپ برای کسب دوباره محبوبیت خود اشاره کرده است. تیتر یک فیگارو مربوط به گزارشی است که نشان می‌دهد، ترامپ با از دست دادن بخشی از طرفداران خود، حالا در تلاش است تا دوباره کمپین انتخاباتی‌اش را جانی تازه ببخشد. بر همین اساس، گزارش فیگارو عنوان کرده است که تلاش‌های ترامپ تمرکز کمتری برای تخریب کلینتون -دیگر نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا- دارد و بیشتر به فعالیت‌های او در کمپین انتخاباتی‌اش معطوف شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر