آماده‌سازی 500 روستا برای گردشگری

۱۳۹۵/۰۶/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۱۳۵


مشاور اجرایی معاونت گردشگری گفت: «برای جذب ۲۰میلیون گردشگر نیازمند ۴۰۰هتل با استانداردهای روز هستیم و فعلا حدود ۱۳۰هتل داریم. هم‌اکنون توافق‌هایی با آلمان و دیگر کشورها صورت گرفته و ۹۰۰پروژه اقامتی در حال اجراست. همچنین ۵۰۰روستای هدف گردشگری هستند.» به گزارش تسنیم، علی شعبانی مشاور اجرایی معاونت گردشگری، درباره عملکرد حوزه گردشگری در هفته دولت اظهار داشت: «باید دستاوردها و کارکرد دولت تدبیر و امید را در دو بخش بررسی کنیم، بخش اول مربوط به رویکرد و سیاست کلان است که جنبه حمایتی از گردشگری دارد و بخش دوم عملیاتی است که به عنوان مثال در صورت سرمایه‌گذاری، باید مصادیق آن را ذکر کنیم.»

شعبانی ادامه داد: «در حوزه اول، رویکرد دولت به صورت دیپلماسی تعامل‌گرا در سطح کلان است و صنعت گردشگری پنجره‌یی به سوی تولید ثروت، تغییر رویکردها در جامعه و اقتصاد است. به‌طور کلی باوجود اینکه سرمایه‌گذاری در گردشگری نمود اقتصادی دارد اما بن‌مایه آن فرهنگی است.»

وی با بیان اینکه به نظرم در دولت آقای روحانی دیدگاه گردشگری بیشتر فرهنگی و اقتصادی بوده در این برنامه رادیویی عنوان کرد: «گردشگری یک مولفه فرهنگی است و زمانی که توسعه گردشگری را مبنا قرار می‌دهیم به این معناست که تعالی رفاه، رضایتمندی و مثبت‌نگری را مدنظر قرار می‌دهیم.»

مشاور اجرایی معاونت گردشگری عنوان کرد: «کارکرد فرهنگ این است که جامعه و هویت ملی ایرانی-اسلامی را احیا کند و به خودباوری برساند. هر قدمی درراستای رونق اقتصادی در گردشگری انجام دهیم، نمود آن در فرهنگ معلوم می‌شود. تلقی‌ام این است که دیدگاه دولت از حوزه گردشگری به‌شدت حمایت‌کننده است. از دیدگاهی، ارزش‌های اسلامی و پوشش با حضور گردشگران خدشه‌دار می‌شود که اشتباه است.»

شعبانی درباره وضعیت هتل‌ها توضیح داد: «هتل‌ها از نظر کمیت بیشتر 5 تاره و 4ستاره هستند و برای جذب 20میلیون گردشگر نیازمند 400هتل با استانداردهای روز هستیم و فعلا حدود 130 هتل داریم. تا الان توافق‌هایی با آلمان و دیگر کشورها صورت گرفته و حدود 900پروژه اقامتی در حال اجراست.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر