مواضع جدید دولت در مقابل لغو کنسرت‌ها

۱۳۹۵/۰۶/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۱۳۴


بعد از حاشیه‌های بسیاری که برگزار نشدن کنسرت در مشهد به‌دنبال داشت، اظهارنظرهای مختلفی ازسوی مقامات نزدیک به رییس‌جمهور صورت گرفته است. در این میان، علاوه بر عقب‌نشینی وزیر ارشاد نسبت به مواضع اخیری که داشت، مشاور رییس‌جمهور نیز انتقادهایی را در‌خصوص لغو کنسرت در برخی شهرها مطرح کرده است. بر این اساس، مشاور رییس‌جمهور با انتقاد از ممنوعیت برگزاری کنسرت در مشهد عنوان کرده است: «جهت‌گیری کشور مبتنی بر قانون و حرکت برمبنای سیاست عالی نظام است و هر حرکتی، خارج از آن باید تبدیل به قانون شود. وزیر ارشاد شخصیت آشنا به مبانی علمی و فقهی هستند و آن چیزی که از جانب ایشان مطرح شد، برداشت اشتباه رسانه‌ها بوده است. ایشان تاکید بر اجرای قانون داشتند.»

مشاور رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه درخصوص ممنوعیت برگزاری کنسرت در مشهد باید بحث ویژه‌یی دنبال شود، اظهار داشت: «تصمیم قطعی در این رابطه را شخص رییس‌جمهور گرفتند که در صحبت‌های دو روز ایشان مطرح شد و آن این بود که در یک کشور باید یک نظام، یک قانون و یک سیستم داشته باشیم.»

صالحی‌امیری با بیان این مطلب که کسی نباید در هر گوشه از کشور برای خودش قانون محلی وضع کند، تصریح کرد: «جهت‌گیری کشور مبتنی بر قانون و حرکت بر مبنای سیاست عالی نظام است و هر حرکتی، خارج از آن باید تبدیل به قانون شود.»

وی درباره اینکه وزیر ارشاد گفته است به نظر آیت‌الله علم‌الهدی در ارتباط با ممنوعیت برگزاری کنسرت احترام می‌گذاریم و کنسرتی برگزار نمی‌شود؟ خاطرنشان ‌کرد: «اساسا عقب‌نشینی ازسوی وزیر ارشاد صورت نگرفته و این برداشت و تفسیر رسانه‌ها از صحبت‌های وی بوده است.»

در همین میان به نظر می‌رسد که علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از انتقادهایی که رییس‌جمهور به او داشت، قدری از مواضع خود عقب‌نشینی کرده است. وزیر ارشاد بر این اساس، از رایزنی با مقامات قضایی برای حل مساله لغو کنسرت‌ها خبر داده است. به گفته وی، برخی دخالت‌ها باعث شده خوانندگان شاخص کشور ازجمله سالار عقیلی و شهرام ناظری از برگزاری کنسرت خود بازبمانند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر