10هزار نیروی انسانی استخدام آموزش و پرورش می‌شوند

۱۳۹۵/۰۶/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۱۱۸

وزیر آموزش و پرورش گفت: با برگزاری آزمون استخدامی در ماه شهریور یا مهر امسال 10هزار نیروی انسانی دارای مدرک تحصیلی لیسانس جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

به گزارش ایرنا، علی‌اصغر فانی روز پنج‌شنبه در نشست مشترک شورای اداری و شورای آموزش و پرورش استان ایلام ضمن تبریک ایام هفته دولت و روز کارمند اظهار کرد: این افراد پس از قبولی در آزمون با گذراندن یک دوره آموزشی یک‌ساله در دانشگاه فرهنگیان و آشنایی با شرایط تدریس در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش به‌کار گرفته می‌شوند.

وی با بیان اینکه اولویت جذب نیروی انسانی در شرایط یکسان و برابر با فرزندان معلمان و فرهنگیان است، افزود: علاوه بر این تعداد نیروی انسانی، 10 هزار دانشجوی فعلی دانشگاه فرهنگیان نیز پس از دانش‌آموختگان (چهار سال بعد) جذب این وزارتخانه خواهند شد.

فانی با اشاره به وضعیت اعتباری این وزارتخانه تاکید کرد: معادل آنچه اعتبار از محل اعتبارات استانی در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد ما نیز به همان اندازه به استان از محل اعتبارات ملی کمک می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: درخواست داریم استانداران نسبت به اختصاص اعتبار عمرانی به آموزش و پرورش توجه بیشتری داشته باشند تا بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های خاص شوراهای آموزش و پرورش گفت: براساس آمارها 85درصد جلسات شوراها در استان‌ها و شهرستان‌ها به موقع برگزار شده است. وی اضافه کرد: این شوراها ظرفیت بسیار خوبی در مدیریت آموزش دارند در واقع روح این قانون تمرکززدایی و تفویض اختیار منابع به امور استان‌ها و توسعه و جلب مشارکت مردمی و خیران و سایر بخش‌ها در حوزه آموزش و پرورش است. وزیر آموزش و پرورش در خصوص امکانات و تجهیزات حوزه آموزش در کشور گفت: تنها چهار استان سیستان بلوچستان، آذربایجان غربی، هرمزگان و جنوب استان کرمان در خصوص امکانات آموزشی محروم هستند که تدابیر لازم برای ارتقای امکانات آموزشی این استان‌ها انجام شده است.

وی به تلاش‌ها و اقدام‌های دولت تدبیر و امید در حوزه‌های مختلف نیز اشاره کرد و گفت: دولت یازدهم از زمان روی کار آمدن توفیق‌های روزافزونی در ابعاد مختلف داشته است.

وی اظهار کرد: در بعد سیاست خارجی مسائلی چون موضوع هسته‌یی، برجام و دستاوردهای آن به دست آمد و توانستیم در دنیا بر اسلام هراسی و ایران هراسی غلبه کنیم.

به گفته وی دنیای غرب از مواضع خصمانه‌یی که نسبت به ایران اسلامی داشت دست کشید و در نهایت مجبور شدند، پرونده هسته‌یی ما را به رسمیت بشناسند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توفیقات به دست آمده از برجام یادآور شد: آثار برجام و توفیق هسته‌یی تیم مذاکره‌کننده کشورمان با 6 ابرقدرت جهانی دستاورد بسیار بزرگی برای ایران است. فانی با اشاره به دیدار روز گذشته اعضای هیات دولت با رهبر معظم انقلاب گفت: معظم‌له در این دیدار تاکید کردند که ما همواره به بدعهدی‌های طرف مقابل اعتراض داریم و می‌دانیم تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی بسیار خوب کار کرده است.

وی اضافه کرد: در بعد سیاست خارجی امروز ایران اسلامی به عنوان یک قدرت جهانی شناخته می‌شود که در معادلات بین‌المللی نقش مهمی ایفا می‌کند. به گفته وی، در بعد اقتصادی نیز دولت تلاش‌ها و اقدام‌های مناسبی انجام داده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر