انتقال آب «گور گور» به اردبیل

۱۳۹۵/۰۶/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۱۱۰

مجری طرح‌های آبرسانی شرکت آب منطقه‌یی استان اردبیل گفت: تامین آب شرب اردبیل در صورت بی‌توجهی در سال‌های آینده قطعا دچار بحران می‌شود و ضروری است مدل دوم تصفیه‌خانه استان اردبیل هرچه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

به گزارش «تعادل» از اردبیل، جبراییل رمضانی در ادامه در جمع خبرنگاران افزود: ما پروژه انتقال آب چشمه‌ گور گور به اردبیل را در قالب بیع متقابل به همت بخش خصوصی و بعد از سه سال پیگیری به‌زودی اجرایی خواهیم کرد که اسناد آن به شرکت هامون واگذار شده تا با تضمین مناسب زمینه اجرایی آن فراهم آید.

وی افزود: قرار است در قالب این پروژه 50لیتر در ثانیه آب چشمه گور گور در شهر اردبیل و در بیش از 100نقطه با نصب شیر برداشت آب در بین شهروندان اردبیلی توزیع شود که مختص آب شرب و پخت و پز است.

مجری طرح‌های آبرسانی شرکت آب منطقه‌یی استان اردبیل گفت: تامین آب شرب اردبیل در صورت بی‌توجهی در سال‌های آینده قطعا دچار بحران می‌شود و ضروری است مدل دوم تصفیه‌خانه استان اردبیل هر چه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود. رمضانی با بیان اینکه مطالعات اجتماعی و تامین منابع آب از طریق این چشمه زلال دامنه سبلان انجام شده تا بدون اینکه در منطقه سرعین و نیر مشکلی از محل توزیع منابع آب گور گور به وجود آید بستر این سرمایه‌گذاری به‌خوبی مهیا شود، تصریح کرد: ما مطالعات دقیقی را در مسیر آبدهی چشمه انجام دادیم تا با جلوگیری از هدر رفت منابع آب چشمه گور گور بتوانیم آب مورد نیاز اردبیل را در حوزه شرب و پخت و پز از این محل تامین کنیم.

وی با بیان اینکه آب اردبیل در وضعیت بحرانی قرار دارد و اگر فکری به حال آن انجام نشود قطعا در آینده با مشکل روبه‌رو خواهیم شد، یادآور شد: شهر اردبیل به‌شدت نیازمند احداث مدل دوم تصفیه‌خانه آب شرب است که با روش بی‌اوتی نمی‌توانیم زمینه اجرایی آن را فراهم کنیم.

مجری طرح‌های آبرسانی شرکت آب منطقه‌یی استان اردبیل ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم تا خارج از بودجه دولتی از اوراق خزانه اسلامی و اوراق مشارکت در اجرای پروژه‌های شرکت آب منطقه‌یی استفاده کنیم، افزود: در اردبیل از محل اوراق مشارکت 4میلیارد و 300میلیون تومان و در خلخال نیز 2میلیارد تومان از این محل جذب خواهد شد.

رمضانی افزود: قرار است از محل اسناد خزانه نیز 7میلیارد و 600میلیون تومان برای پروژه‌های آبرسانی پیش‌بینی شود چراکه تنها راه نجاتمان در اجرای پروژه‌های زیربنایی در بخش آب استفاده از سرمایه‌گذاران بخش غیردولتی است.

وی این روش‌های جدید تامین منابع مالی نوین را بی‌او‌تی، بی‌او‌او و بیع متقابل اعلام کرد و گفت: به روش بی‌او‌تی پروژه آبرسانی به کوثر جزو برنامه‌های اصلی است به‌طوری که سعی جدی بر این است تا در شهرستان کوثر نیز از این طریق پروژه تامین منابع آب اجرایی شود تا آب شرب مورد نیاز کوثر تامین شود. مجری طرح‌های آبرسانی شرکت آب منطقه‌یی استان اردبیل تصریح کرد: برای احداث تصفیه‌خانه آب شرب اردبیل ما نمی‌توانیم از روش بی‌او‌تی استفاده کنیم چراکه مراحل اجرایی و انعقاد قرارداد در این روش طولانی است به‌طوری که در اردبیل نیازمند احداث هر چه سریع‌تر تصفیه خانه آب شرب اردبیل هستیم تا از وضعیت بحرانی خارج شویم.

رمضانی اظهار کرد: ما در شرایط اضطرار در اردبیل روبرو هستیم و باید هر چه سریع‌تر تصفیه خانه آب شرب اردبیل تکمیل و به بهره‌‌برداری برسد.

وی عنوان کرد: 35میلیارد تومان تاکنون برای احداث برج آبگیر و زون‌بندی در شهر اردبیل در حال هزینه‌کرد هستیم که امیدواریم اجرای آنها زمینه‌یی را فراهم کند تا آب باکیفیت در اردبیل تحویل هموطنان‌مان شود.

مجری طرح‌های آبرسانی شرکت آب منطقه‌یی استان اردبیل اظهار کرد: باید مسوولان امر به صورت ویژه برای اجرای این پروژه وقت بگذارند و از طریق منابع اعتباری ملی و ردیف اعتباری خاص بستر اجرای تصفیه‌خانه مدل دوم اردبیل را فراهم کنند.

رمضانی گفت: آبرسانی اردبیل از پروژ‌ه‌های بزرگ کشوری است که از نمایندگان استان انتظار داریم در این زمینه موضوع را پیگیری کنند که ما در سفر اعضای کمیسیون عمرانی تلاش خواهیم کرد تا زمینه اجرایی مدل دوم تصفیه خانه اردبیل فراهم آید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر