ایران رتبه 108 کسب و کار را در جهان دارد

۱۳۹۵/۰۶/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۱۰۹

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس‌جمهوری گفت: ایران با برخورداری از رتبه 108فضای کسب و کار در جهان، تلاش دارد این رتبه را به زیر 100 برساند. به گزارش ایرنا، امیری شامگاه پنج‌شنبه در مراسم افتتاح کارخانه فولاد کاران افق ابهر، با اشاره به تلاش دولت برای بهبود فضای کسب و کار، اظهار کرد: تدابیر مقام معظم رهبری و رییس‌جمهوری در جهت رونق اقتصادی، سرمایه‌گذاری، اشتغال و کارآفرینی با تکیه بر منابع و نیروی انسانی داخلی است. معاون پارلمانی رییس‌جمهور با اشاره به بهبود فضای کسب و کار کشور، ادامه داد: بیش از 7هزار و 500واحد تولیدی تعطیل، راه‌اندازی شد و در هفته دولت نیز شاهد گشایش واحدهای صنعتی جدید هستیم. امیری گفت: رتبه فضای کسب و کار کشور از 153 به 108 رسیده است که با تفکر ایرانی و اسلامی و تکیه بر نیروهای متخصص داخلی رتبه فضای کسب و کار ایران باید به زیر 100 برسد. معاون پارلمانی رییس‌جمهوری بااشاره به کاهش اخیر ارزش پول برخی کشورها، تصریح کرد: با تدابیر تیم اقتصادی دولت، ایران در این زمینه با مشکلی مواجه نشد.

امیری گفت: با اجرایی شدن تدریجی برنامه‌های 1+5 وضعیت فروش نفت، تجارت، تبادلات بانکی و دیگر مشکلات مرتبط با این زمینه رفع می‌شود. وی یادآور شد: بخش عمده تلاش دولت رونق اقتصادی، کارآفرینی و اشتغال بوده که عنصر اصلی دست یافتن به این مهم حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان است. امیری خاطرنشان کرد: دولت‌ها تاجر و کارخانه‌دار خوبی نبوده‌اند و کارخانه‌هایی که توسط دولت اداره می‌شوند بهره وری بالایی ندارند به همین دلیل باید از مشارکت بخش خصوصی در تولید و ایجاد اشتغال حمایت کرد. وی تاکید کرد: طی 3سال گذشته به همت دولت تدبیر و امید تورم 47درصدی مهار شده رشد اقتصادی کشور به 4/4 رسیده است.

معاون پارلمانی رییس‌جمهوری بااشاره به قابلیت‌های ویژه استان زنجان در زمینه راه‌ها و قرار گرفتن در مسیرهای اصلی ترانزیتی بیان کرد: امید است استان زنجان نسبت به قبل شتاب توسعه‌یی بیشتری بگیرد. امیری بااشاره به اشتغالزایی کارخانه فولادکاران افق، افزود: این کارخانه با اشتغالزایی مستقیم برای 250نفر و یک‌هزار و 500نفر غیرمستقیم، زندگی افراد بسیاری را نجات داده است. محصول تولیدی شرکت نورد فولادکاران ابهر انواع میلگرد A3 و مفتول آلیاژی (SWRY11) است که جزو مواد اولیه الکترود جوشکاری و سیم جوشکاری محسوب می‌شود. برای راه‌اندازی این شرکت بالغ بر یک هزارو 200میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر