روی کدال نشست

۱۳۹۵/۰۶/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۰۸۵

پیش بینی درآمد هر سهم «کگل»

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر پیش‌بینی درآمد هر سهم دوره 3ماهه منتهی به 30 اسفند ماه 1395 را با سرمایه 30هزار میلیارد ریال به صورت حسابرسی نشده اعلام کرد. سود خالص شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در این دوره مبلغ 5 هزار و 273میلیارد و 841 میلیون ریال برآورد شد و بر این اساس 176ریال سود به ازای هر سهم در نظر گرفته شد. «کگل» در دوره واقعی منتهی به 31خرداد ماه سال جاری با اختصاص 34ریال به ازای هر سهم 19درصد از پیش‌بینی‌هایش را پوشش داد.


درج صنعتی مینو در بورس

شرکت صنعتی مینو با نماد «غصینو» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

به گزارش «تعادل» به نقل از فرابورس، با توجه به موافقت هیات‌پذیرش بورس اوراق بهادار در جلسه مورخ سوم اسفند 94 با پذیرش سهام شرکت صنعتی مینو در بورس اوراق بهادار تهران و با عنایت به احراز موارد تعیین شده در مصوبه‌‌ مزبور از سوی آن شرکت، از تاریخ سوم شهریور95 شرکت صنعتی مینو به عنوان چهارصد و نود و نهمین شرکت پذیرفته شده در بخش «ساخت محصولات غذایی و انواع آشامیدنی»، گروه «ساخت سایر محصولات غذایی» و طبقه «ساخت محصولات خبازی» با کد «1541» با نماد «غصینو» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شده است.

آغاز پروژه افزایش سرمایه 322درصدی «ذوب»

ذوب آهن بعد از ناکامی در تحقق افزایش سرمایه ۶۳۳درصدی و عدم استفاده از مجوز ۱۳۰درصدی سازمان بورس، این‌بار پروژه افزایش سرمایه ۳۲۲درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها را آغاز کرد. ذوب آهن از تابستان سال گذشته پیگیر افزایش سرمایه 382 و سپس 633درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها ماشین آلات و زمین بود و حتی 22بهمن سال گذشته برنامه افزایش سرمایه 633درصدی را رسما اعلام کرد (از 786 به بیش از 5هزار و 764هزار میلیارد تومان) اما سازمان حسابرسی با این درخواست موافقت نکرد.

در ادامه هم سازمان بورس با 130درصد از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها موافقت کرد که به دلیل فاصله زیاد با خواسته مدیران شرکت، عملی نشد اما مجمع فوق‌العاده 24 اسفند تکلیف کرد افزایش سرمایه باید در نیمه اول سال جاری نهایی شود. با این همه آخرین تحولات مربوط به این موضوع مهم با ارسال گزارش توجیهی افزایش سرمایه بیش از 322درصدی به حسابرس همراه شده است. به این ترتیب هیات‌مدیره «ذوب» 30مرداد تصویب کرده سرمایه بیش از 786میلیارد تومانی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به بیش از 3هزار و 318میلیارد تومان برسد و صرف اصلاح ساختار مالی شود. احمد صادقی، مدیرعامل ذوب آهن پیش از این در واکنش به این سوال که چرا حسابرس با افزایش 633درصدی «ذوب» موافقت نکرده، به بورس پرس گفته بود: این رویداد ناشی از اقدام غیرقانونی مسکن و شهرسازی استان اصفهان رخ داده که با وجود اینکه سند حدود 14هزار هکتار به نام ذوب آهن بوده، به تصرف مبادرت ورزیده است. این نهاد در گذشته همچنین اقدامی را در مورد زمین‌های دیگری کرده بود. بنابراین از مسکن و شهر‌سازی استان اصفهان به دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی شکایت شده و رای هم به‌نفع ذوب آهن صادر شده است. با این اوصاف این‌بار هم باید منتظر نظر حسابرس و سپس سازمان بورس ماند تا تکلیف خواسته مدیران و سهامداران ذوب آهن مشخص شود.


نگاهی بر پرتفوی مرداد «وبشهر»

شرکت توسعه صنایع بهشهر ایران وضعیت پرتفوی در دوره یک ماهه منتهی به 31 مرداد ماه 95 را به صورت حسابرسی نشده، منتشر کرد. شرکت توسعه صنایع بهشهر در ابتدای مرداد ماه امسال تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده 3هزار و 753میلیارد و 741میلیون ریال و ارزش بازار 2هزار و 648 میلیارد و 818 میلیون ریال در سبد سهام خود داشت. بهای تمام شده این شرکت طی دوره یاد شده تغییری نکرد و ارزش بازار آن نیز با کاهش 106میلیارد و 318میلیون ریال معادل 2هزار و 542 میلیارد و 500 میلیون ریال محاسبه شد. «وبشهر» در ماه گذشته سهام هیچ شرکت بورسی را خریداری نکرد و نفروخت.

نگاهی بر صورت‌های مالی 3 ماهه «سشمال»

شرکت سیمان شمال اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌یی دوره 3ماهه منتهی به 31خرداد ماه 1395 را با سرمایه 826 میلیارد و 978میلیون ریال به صورت حسابرسی نشده، اعلام کرد.

سود خالص شرکت سیمان شمال در این دوره مبلغ 97میلیارد و 349میلیون ریال محاسبه شد و بر این اساس 118ریال سود به ازای هر سهم در نظر گرفته شد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته معادل 47درصد کاهش نشان می‌دهد. «سشمال» در دوره واقعی منتهی به 31خرداد ماه 1394 سود خالص و سود به ازای هر سهم را به ترتیب 183میلیارد و 415میلیون ریال و 222ریال اعلام کرد.


«فسرب» و سود 63 ریالی پایان سال مالی

شرکت ملی سرب و روی ایران پیش‌بینی درآمد هر سهم دوره 3ماهه منتهی به 30 اسفند ماه 1395 را با سرمایه 322میلیارد ریال به صورت حسابرسی نشده، اعلام کرد. سود خالص شرکت ملی سرب و روی ایران در این دوره مبلغ 20میلیارد و 360میلیون ریال برآورد شد و بر این اساس 63 ریال سود به ازای هر سهم در نظر گرفته شد. «فسرب» در دوره واقعی منتهی به 31خرداد ماه سال جاری 73ریال زیان به ازای هر سهم اختصاص داد و زیان خالص شرکت را 23میلیون و 359میلیون ریال اعلام کرد.

افزایش سود ۲۱۷ درصدی «فاراک»

ماشین‌سازی اراک نخستین سود هر سهم سال مالی آینده را نسبت به سود سال جاری ۲۱۷درصد افزایش داد و با توقف نماد روبه‌رو شد. درحالی ماشین‌سازی اراک در معاملات روزهای گذشته با شبهاتی مبنی بر دستکاری و احتمال معامله توسط دارندگان اطلاعات نهانی و تغییرات 180درجه‌یی در عرضه و تقاضا همراه شده بود که قبل از شروع معاملات امروز، نماد این شرکت نوسانی و مقبول هفته‌های اخیر بسته شد. این توقف ناشی از اعلام نخستین سود هر سهم سال مالی 31شهریور آینده بود که طی آن سود هر سهم «فاراک» 628 میلیارد تومانی 203ریال اعلام شده که نسبت به سود 64 ریالی هر سهم سال مالی جاری 217درصد بیشتر است. بر همین اساس نماد این شرکت به طور خودکار متوقف شد تا مسوولان آن درباره دلیل یا دلایل این افزایش قابل توجه سود توضیح دهند.


تعدیل منفی 71 درصدی «وغدیر»

لیزینگ خودرو غدیر که نخستین مجوز افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی‌ها در سال جدید را گرفته، سود هر سهم سال مالی جاری را ۷۱درصد کاهش داد و با توقف نماد روبه‌رو شد. لیزینگ خودرو غدیر که نخستین شرکت دارنده مجوز افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی‌ها در سال جدید است در عملکرد 6 ماهه بسیار ضعیف ظاهر شد و اقدام به تعدیل منفی سنگین سود سال مالی 30 آذر جاری کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر