خبر کوتاه

۱۳۹۵/۰۶/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۰۶۶

اوکراین 3000واگن

به ایران صادر می‌کند

یک شرکت اکراینی ۳هزار واگن را به ارزش ۱۰۰میلیون یورو به ایران صادر خواهد کرد. به گزارش فارس به نقل از اینترفکس شرکت «آزووب ماش»،

زیرمجموعه شرکت بزرگ صنایع سنگین آزووب ماش 3هزار واگن به ایران صادر خواهد کرد.

بنا به اعلام سفارت اوکراین در ایران، ارزش این قرارداد که به کمک این سفارتخانه به امضا رسیده بیش از 100میلیون یورو برآورد شده است. این نخستین توافق برای صادرات این شرکت اوکراینی به ایران است و براساس توافق‌های صورت گرفته شرکت‌های ریلی ایرانی به حدود 35هزار واگن و مخازن ریلی نیاز دارند، به‌همین دلیل پتانسیل مجموع همکاری شرکت اوکراینی با طرف ایرانی می‌تواند به بیش از یک‌میلیارد یورو افزایش یابد. پیش‌تر سفیر اوکراین در ایران از مذاکره با طرف‌‌های ایرانی برای صادرات واگن به ایران خبر داده بود.

در روز 13جولای سال جاری وزارت زیرساخت اوکراین با وزارت راه‌وشهرسازی ایران توافقنامه همکاری امضا کرده بود. ایران از اوکراین دعوت کرده است که در پروژه احداث هزار کیلومتر خط راه‌آهن به ارزش حدود 10میلیارد دلار با ایران همکاری داشته باشد.


واردات شرکت اسار هند از ایران در ماه جولای ۴۳‌درصد افزایش یافت

واردات شرکت اساراویل هند از ایران در ماه جولای نسبت به مدت مشابه سال گذشته 43.2درصد افزایش یافت. به گزارش فارس به نقل از هلنیک شیپینگ، بنابه اعلام منابع کشتیرانی و رهگیری کشتی‌ها در ماه جولای سال جاری واردات شرکت اساراویل هند از ایران نسبت به مدت مشابه سال گذشته 43.2درصد افزایش یافت. ماه گذشته میلادی شرکت اساراویل هند که بزرگ‌ترین واردکننده نفت ایران در هند محسوب می‌شود به‌طور متوسط روزانه 186هزار بشکه نفت از ایران وارد کرد که نسبت به ماه ژوئن نیز 4.4درصد افزایش داشته است.

در 7ماهه نخست سال جاری اساراویل به‌طور متوسط روزانه 158.8هزار بشکه نفت از ایران وارد کرده که حدود 50‌درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است. سهم نفت ایران نیز از کل نفت وارداتی این شرکت هندی بین ماه‌های ژانویه تا جولای از 30‌درصد در سال گذشته به 44‌درصد افزایش یافته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر