پیش‌بینی وود مکنزی درباره IPC

۱۳۹۵/۰۶/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۰۵۲


ایرنا موسسه «وود مکنزی» اعلام کرد از سال آینده میلادی، دستیابی به توافق براساس الگوی جدید قراردادهای نفتی آغاز می‌شود.

همایون فلکشاهی از تحلیلگران این موسسه اعلام کرد: تولید نفت در ایران براساس قراردادهای جدید از سال ٢٠٢٠ میلادی آغاز می‌شود. به گفته وی، ایران سه سال است روی الگوی جدید قراردادهای نفتی کار می‎کند و به احتمال زیاد تا پایان سال 2016 الگوی نهایی را آماده خواهد کرد.

فلکشاهی همچنین پیش‎بینی کرد با امضای قراردادهای یادشده، ظرفیت تولید نفت ایران تا سال 2025 میلادی دست‌کم 500هزار بشکه در روز افزایش ‎یابد.

براساس اعلام شرکت ملی نفت ایران، صنعت نفت این کشور به ١٠٠میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد.

کارشناس وود مکنزی گفت: همه‌چیز به این بستگی دارد که قراردادهای جدید تا چه حد موفقیت‎آمیز باشد؛ به احتمال زیاد دستیابی به قراردادهای جدید همچنان به تلاش بسیار نیاز خواهد داشت.

به گفته وی، باوجود برتری نسبت به الگوهای پیشین از جمله الگوی بیع متقابل، الگوی جدید قراردادهای جدید نفتی ایران همچنان از جمله سختگیرانه‎‌ترین چارچوب‌های قراردادی در جهان به شمار می‎آید.

فلکشاهی به نقل از شرکت ملی نفت ایران، اعلام کرد: ایران قصد دارد تا سال ٢٠٢١ میلادی به هدف تولید روزانه 4میلیون و ٨٠٠هزار بشکه نفت دست یابد. براساس اعلام موسسه وود مکنزی، دستیابی به سطح تولید یادشده به جذابیت شرایط قراردادهای نفتی جدید بستگی دارد.


حمایت اتاق بازرگانی ایران از IPC

شانا پدرام سلطانی نایب‌رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه در جریان طراحی و تهیه قراردادهای جدید نفتی، کارشناسان اتاق بازرگانی ایران به صورت منظم در کارگروه‌های تشکیل شده حضور داشته‌اند، گفت: در این میان با توجه به نقش‌آفرینی این مدل از قراردادها برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی، کارشناسان ما همواره از مدافعان این قراردادها بوده‌اند.

پدرام سلطانی به همکاری پارلمان بخش خصوصی کشور با وزارت نفت اشاره کرد و گفت: وزارت نفت ایران به عنوان یکی از وزارتخانه‌های اقتصادی کشور ذی‌نفعان زیادی در اتاق بازرگانی دارد و اتاق تعامل خوب و مستمری با این وزارتخانه دارد، طی چند سال گذشته جلسات زیادی با حضور فعالان بخش خصوصی در این صنعت و با وزیر نفت برگزار شده است. وی به موضوع قراردادهای جدید نفتی اشاره کرد و افزود: در جریان طراحی و تهیه این قراردادهای جدید کارشناسان اتاق بازرگانی ایران به صورت منظم در کارگروه‌های تشکیل شده حضور داشته‌اند، در این میان با توجه به نقش‌آفرینی این مدل از قراردادهای جدید صنعت نفت برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی کارشناسان ما همواره از مدافعان این قراردادها بوده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر