اخبار

۱۳۹۵/۰۶/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۰۴۴

فروش نقدی سوخت پای پرواز منتفی شد

مدیر روابط‌عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تا تصمیم جدید برای چگونگی تحویل سوخت به هواپیماها فعلا مشکلی برای تحویل سوخت به شرکت‌های هواپیمایی وجود ندارد. به گزارش تسنیم، رضا جعفرزاده اظهار کرد: با طرح مشکلی که فروش نقدی سوخت برای شرکت‌های هواپیمایی پیش آورد، مقرر شد تا اتخاذ تصمیم جدید و فراهم شدن زمینه اجرای طرح ارائه سوخت از طرف شرکت پخش و برای جلوگیری از هر گونه مشکل در انجام پروازها سوخت‌رسانی به ایرلاین‌ها مانند گذشته انجام شود. وی افزود: در حال حاضر مشکلی برای تحویل سوخت به شرکت‌های هواپیمایی در فرودگاه‌ها وجود ندارد. طبق وعده داده شده این برنامه اول شهریور اجرایی شد اما کمتر از 48 ساعت دوام آورد تا یک‌بار دیگر شرکت پخش تا اطلاع ثانوی سوخت نسیه را به شرکت‌های هواپیمایی تحویل دهد. در این میان، برخی خبرگزاری‌ها اعلام کردند که این طرح یک ماه به تاخیر افتاده و قرار است از ابتدای مهر ماه مجددا اجرا شود.


راه‌اندازی سامانه مسکن قسطی تا یک‌ماه آینده

رییس سابق انجمن انبوه‌سازان تهران با اعلام اینکه سامانه فروش قسطی مسکن تا یک‌ماه آینده راه‌اندازی می‌شود، ‌گفت: به این ترتیب انبوه‌سازان به‌صورت مستقل می‌توانند نسبت به فروش و عرضه واحدهای خود به خریداران اقدام کنند. ایرج رهبر در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: هدف از ارائه این پیشنهاد رها شدن فرآیند خرید و فروش مسکن از قید و بندهای دولتی بود تا انبوه‌سازان بتوانند کالای تولید شده خود را به صورت نقد و اقساط به‌فروش برسانند. وی تصریح کرد: درهمین راستا در ابتدا یک واسطه معتبر (بانک مسکن) برای اعتمادسازی بین فروشنده و خریدار انتخاب کردیم تا این واسطه به عنوان کارگزار طرفین را به یکدیگر وصل کند و در قبال آن کارمزد بگیرد. عضو انجمن انبوه‌سازان با بیان اینکه با کارمزد 5درصدی کسی از این طرح استقبال نمی‌کرد، افزود: پس از مدتی بانک مسکن اعلام کرد این طرح را با دریافت 2.3‌درصد کارمزد انجام می‌دهد. رهبر با بیان اینکه برای عرضه واحدهای ساخته شده سامانه‌یی حاوی اطلاعات واحدهای انبوه‌سازان در حال طراحی است، اظهار کرد: در این سامانه پروژه‌های با پیشرفت بالای 70‌درصد با جزئیاتی نظیر محل، متراژ، میزان اقساط و... قرار می‌گیرد. رییس سابق انجمن انبوه‌سازان تهران افزود: اگر مانعی در روند خرید و فروش مسکن قسطی از طریق بانک مسکن به وجود ‌آید، انبوه‌سازان با استفاده از سامانه مذکور می‌توانند به‌صورت مستقل مسکن خود را بفروشند.


تمهیدات جدید برای

زائران اربعین ۹۵

بر اساس تصمیماتی‌که در نوزدهمین نشست شورای سازماندهی مبادی زمینی‌کشور گرفته شد با کمک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعتبارات نسبی برای بهسازی و افزایش ظرفیت و کیفیت شبکه‌های جاده‌های منتهی به ایلام تامین و سازمان راهداری و حمل و نقل‌جاده‌یی، ظرفیت‌سازی نسبی در پایانه‌های مرزی مهران، شلمچه و چزابه را سرعت می‌بخشد. به گزارش ایسنا، نوزدهمین نشست شورای سازماندهی مبادی زمینی کشور به ریاست عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و با حضور و مشارکت اعضا برگزار شد. در ابتدای این جلسه نتیجه مطالعات پروژه عوامل تاخیر کامیون‌ها در مرزها (مطالعات میدانی در گذرگاه مرزی بازرگان) از سوی مشاور پروژه ارائه شد که بر مبنای این گزارش، مسیر از مبدا ترکیه (بندر ترابوزان) - ایران - ترکمنستان - ازبکستان - قزاقستان توسط موسسه NEITI مطالعه شده که بیشترین معطلی کامیون‌ها در مرزهای ایران (بازرگان و مرز با ترکمنستان) بوده است. برهمین اساس به دستور وزیر راه و شهرسازی مقرر شد، کارگروه ویژه‌یی مرکب از نمایندگان دستگاه‌های مربوط، راهکارهای پیشنهاد مشاور برای بهبود عملکرد گذرگاه‌های مرزی (بازرگان) را بررسی، اصلاح و تکمیل کنند تا پس از موافقت کلی در جلسه هیات وزیران مطرح شود.


فشار برای افزایش

قیمت مسکن مهر پردیس

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: فشارهایی از بیرون وجود دارد که می‌خواهند قیمت تمام شده مسکن مهر پردیس را افزایش دهند، اما مردم هیچ خبری را راجع به مسکن مهر پردیس جز از کانال شرکت عمران نپذیرند. به گزارش ایسنا، سعید غفوری افزود: در هفته دولت پروژه‌یی با استعداد ۱۰۰۰میلیارد تومان در رود دره واقع در فاز۱۱ برای ساخت مرکز تفریحی و تجاری با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شهرهای جدید آغاز به کار می‌کند. وی افزود: در اواخر مهرماه سال جاری نیز در فازهای ۸، ۵ و ۹ افتتاح خواهیم داشت و در پایان سال هم در فاز ۱۱ زون‌های دیگری را بهره‌برداری می‌کنیم لذا در سال ۱۳۹۵ در تمامی فازها افتتاح داریم. به گفته وی، در فاز ۸ بالغ بر ۲۵هزار واحد آماده است، اما به دلیل نبود خدمات زیربنایی قادر به تحویل آنها نیستیم؛ به همین دلیل درخواست شرکت عمران پردیس از ارگان خدمات‌رسان این است که نسبت به تکمیل خدمات زیربنایی اهتمام لازم را صورت دهند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر