اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۶/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۰۳۵

افتتاح ۲۰طرح صنعتی و عمرانی هفته دولت در نواحی صنعتی استان گلستان

گرگان| مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان از افتتاح ۲۰طرح صنعتی و عمرانی همزمان با گرامیداشت هفته دولت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان، حجت‌الله خلیل‌زاده اظهار داشت: برای بهره‌برداری از طرح‌های صنعتی بالغ بر ۳۶۹/۴۶۱میلیون ریال و طرح‌های عمرانی ۶۰۰/۶۳

میلیون ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.

وی افزود: طرح‌های صنعتی و تولیدی قابل افتتاح در هفته دولت شامل بسته‌بندی رب و گوجه‌فرنگی، پروفیل upvc، پنیر لاکتیکی، گاوصندوق، روغن موتور و مقوای روکش شده است. خلیل‌زاده ادامه داد: این طرح‌ها که در شهرک‌های صنعتی کردکوی، رامیان، گرگان۲، گنبد، آق‌قلا، علی‌آباد، بندرگز و آزادشهر افتتاح می‌شود زمینه اشتغالزایی ۲۲۱نفر را به همراه خواهد داشت. به گفته وی، طرح‌های عمرانی قابل افتتاح در هفته دولت نیز شامل شبکه توزیع گاز، مخزن زمینی آب، تصفیه‌خانه فاضلاب، تکمیل زیرسازی و خیابان کشی، شبکه جمع‌آوری فاضلاب، شبکه داخلی مخابرات و شبکه توزیع برق است. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان گفت: این طرح‌ها در شهرک‌های صنعتی گنبد، گرگان۲، اترک، آزادشهر و مینودشت به بهره‌برداری می‌رسد.


منطقه9 عملیات انتقال گاز میزبان اجلاس هم‌اندیشی

ساری| اجلاس هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی منطقه4 صنعت نفت، به میزبانی منطقه9 در هتل سالاردره ساری برگزار شد. مهمانان این اجلاس از 8استان سیستان‌‌وبلوچستان، خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، گلستان، مازندران، گیلان و سمنان بودند. میزبان این اجلاس یک‌روزه از 4شرکت اصلی تابعه وزارت نفت (شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و شرکت ملی پتروشیمی) منطقه9 عملیات انتقال گاز بوده است. در مراسم اختتامیه علاوه بر میهمانان مدعو، سیدعلی ادیانی نایب‌رییس کمیسیون انرژی، علی‌اصغر یوسف‌نژاد دبیر هیات‌رییسه مجلس، ابراهیم‌زاده مدیرعامل گاز استان مازندران، جمال لیوانی مدیرعامل گاز استان گلستان، شیرزادگان سرپرست پایگاه پشتیبانی بهشهر حفاری شمال و رشیدی مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت شمال حضور داشتند. در مراسم اختتامیه، سیدعلی ادیانی نایب‌رییس کمیسیون انرژی به ایراد سخنرانی پرداخت. ادیانی با ذکر اهمیت صنعت نفت، تاکید بر اقتصاد مقاومتی را یک ضرورت برشمرد که به معنای حذف نفت نیست. وی، شمال کشور را دارای پتانسیل فراوان در حوزه انرژی دانست و اضافه کرد تمام جنگ‌های دنیا بر سر تقسیم انرژی بوده و باید نگاهی دقیق‌تر به این حوزه داشت.


پیشرفت فیزیکی 50درصدی عملیات مرمت

و بازسازی سد گلستان

گرگان| عملیات مرمت و بازسازی سد گلستان برای حفظ و حراست از تاسیسات موجود در حال حاضر پیشرفت فیزیکی 50درصدی دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌یی گلستان، سرپرست سد گلستان اظهار کرد: برای حفظ تاسیسات موجود عملیات مرمت و بازسازی برای این سد انجام می‌شود. حمید نحاری بیان کرد: اجرای عملیات فنس‌کشی محدوده تاسیسات و ساماندهی فضای سبز و نصب دکل نگهبان برای حفظ تاسیسات موجود ازجمله اقداماتی است که برای این سد مهم استان در سال‌جاری در حال انجام است. وی افزود: اعتبارات مرمت و بازسازی سد گلستان در سال جاری با اعتباری بالغ بر 317میلیون ریال در حال انجام است. گفتنی است سد گلستان در محدوده شهرستان گنبدکاووس قرار دارد و ظرفیت آن 53میلیون مترمکعب است.


افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای 3ساله

دولت تدبیر و امید

ساری| نمایشگاه دستاوردهای 3ساله دولت تدبیر و امید روز سه‌شنبه در سالن نمایشگاه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با حضور فلاح استاندار، یونسی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، مظفری مدیرکل دفتر روابط عمومی استانداری مازندران و جمعی از مدیران کل ستادی و اجرایی استان و جمع کثیری از سمن‌ها، دانش‌آموزان، دانشجویان و مردم ولایتمدار استان افتتاح شد. دادخواه مدیر روابط عمومی و مشاور مدیرکل اعلام کرد: در این نمایشگاه، غرفه‌یی نیز به‌نام اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری اختصاص پیدا کرده که اقدامات اجرایی، فنی و عملیاتی در زمینه‌های آبخیزداری، حفاظت، امور اراضی، امور جنگل، مرتع و ساماندهی خروج دام، نقشه‌برداری، اخذ سند مالکیت به‌نام دولت، خلع ید اراضی تصرفی، قاچاق چوب‌آلات جنگلی، پرونده‌های مطرح در محاکم قضایی و... در قالب بنرهای نصب شده و به روایت تصویر و فیلم‌های قابل پخش به نمایش گذاشته می‌شود. گفتنی است ربیع فلاح استاندار مازندران که سالیان سال رییس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور بوده از غرفه اداره کل منابع طبیعی ساری بازدید کرد.


طرح مدیریت جامع حوضه‌های آبخیز کشور تدوین شد

شهرکرد| معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: طرح مدیریت جامع حوضه‌های آبخیز کشور در قالب «مدل جدید الگوی مدیریت» تهیه و تدوین شده است. پرویز گرشاسبی دیروز در سومین جلسه کمیته هماهنگی مشترک فاز تمدید پروژه بین‌المللی حفاظت از جنگل‌های زاگرس (جایکا) در چهارمحال‌وبختیاری افزود: این طرح با هدف مدیریت جامع حوضه‌های آبخیز درراستای برنامه‌ریزی فرابخشی به جای برنامه‌ریزی بخشی تهیه شده است. وی گفت: این طرح با همکاری سه دستگاه متولی منابع طبیعی و آبخیزداری، وزارت نیرو و محیط‌زیست تهیه و تدوین شده است. وی اظهار کرد: هم‌اکنون طرح‌های مهم ملی و بین‌المللی ازجمله جایکا، منارید و مدیریت جامع حوزه آبخیز با اهداف مشخص شده در حوزه آبخیزداری فعال است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر