جهش کشاورزی ایلام در دولت تدبیر و امید

۱۳۹۵/۰۶/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۰۳۴

ایلام

رییس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام ضمن تشریح خدمات این سازمان در ایلام گفت: با اجرای طرح‌های مانند سامانه گرمسیری کشاورزی استان در آستانه جهش قرار گرفته است.

سید محمدتراب‌میری در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات با بیان اینکه کل اراضی کشاورزی استان حدود 340 هزار هکتار است که از این میزان 260هزار هکتار دیم و 80هزار هکتار آبی است، اظهار کرد: اساسی‌ترین پروژه ما در بخش آب و خاک، تامین آب و ایجاد شبکه‌های مدرن آبیاری در حال شکل‌گیری است که با تحقق آن چهره استان در آینده نه چندان دور متحول خواهد شد.

میری با بیان اینکه دو پروژه در حوزه آب و خاک با تامین اعتبار از محل منابع ملی و صندوق توسعه در حال انجام است، گفت: از جمله این طرح‌ها، پروژه انتقال آب سامانه گرمسیری است که طرح‌های آن در حال اجراست و با بهره‌برداری از آن بیش از 32 هزار هکتار از اراضی دیم استان آبی خواهد شد.

وی زمانبندی اجرایی این طرح را تا پایان سال 1397 اعلام و تصریح کرد: این پروژه شامل دشت‌های مهران و دهلران است که مجموعا 32 هزار هکتار تحت تاثیر این سامانه آبی شده و شبکه مدرن آبیاری آن نیز انجام خواهد شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه دومین پروژه بزرگ طرح احیای دشت‌های ایلام و خوزستان است، گفت: سهم ایلام در اجرای این طرح 56هزار هکتار است و در «دشت‌عباس»، «فکه» و «عین‌خوش» در 11 فاز اجرایی خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر