دولت یازدهم یک میلیون فرصت شغلی جدید ایجاد کرد

۱۳۹۵/۰۶/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۰۳۰

معاون کل سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری با اشاره به تلاش‌های دولت تدبیر و امید برای بهبود وضع معیشت و اقتصاد مردم گفت: دولت یازدهم بیش از یک میلیون فرصت شغلی ایجاد کرده است.

مرتضی بانک روز گذشته در همایش«تدبیر و امید- امید ملت» در فرهنگسرای خلیج فارس وحیدیه شهرستان شهریار در جمع فعالان سیاسی و اجتماعی افزود: طی هشت سال فعالیت دولت‌های نهم و دهم 100هزار فرصت شغلی به وجود آمد اما در طول سه سال، دولت تدبیر و امید توانسته یک میلیون فرصت شغلی پایدار ایجاد کند.

وی دستاوردهای اقتصادی دولت یازدهم در طول سه سال فعالیت را موفقیت‌آمیز توصیف کرد و گفت: نرخ تورم سالانه در دولت گذشته بیش از 44درصد بود اما امروز به 8.7درصد کاهش یافته که این نرخ در سال‌های پس از انقلاب شکوهمند اسلامی بی‌نظیر است.

بانک ادامه داد: در چهار ماهه ابتدایی سال جاری سه میلیارد و 400میلیون دلار صادرات غیرنفتی داشتیم که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این رقم به 10میلیارد دلار برسد. به گفته وی رشد اقتصادی چهار ماه ابتدایی سال 95 پنج درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته که این میزان معادل ایجاد 500 هزار فرصت شغلی جدید در کشور است. معاون کل سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری با انتقاد از شایعه‌سازی مخالفان دولت در زمینه آمار اقتصادی گفت: با وجود ادعای این عده، دولت تدبیر و امید موفق شده که هفت هزار و 500 واحد صنعتی متوسط و کوچک را با حمایت‌های مالی خود فعال کند. به گفته وی، دولت در زمانی شروع به کار کرد که فشار تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی زندگی مردم را مختل، فضا بسیار مخرب و به بن‌بست اقتصادی رسیده بودیم. بانک با اشاره به خودکفایی ایران در تولید گندم گفت: در زمان شروع به کار دولت یازدهم، گندم ذخیره شده در سیلوها تنها پاسخگوی نیاز 18روز کشور بود اما امروز به مدد تولید سالانه 13میلیون تن گندم، ذخیره 700روز مصرف کل کشور را در سیلوها انبار کردیم.


دولت یازدهم فضای تعامل در سیاست داخلی و خارجی را به وجود آورد

معاون کل سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری با اشاره به شرکت پرشور مردم در انتخابات سال 92 و رای آنها به عقلانیت و تدبیر گفت: دولت یازدهم فضایی جدید برای تعامل در عرصه سیاست داخلی و خارجی به وجود آورد. وی با اشاره به دستاوردهای اجرای برجام و توافق با غرب برای کشور افزود: عده‌یی توطئه کرده و مدعی شدند، برجام ثمره‌یی برای کشور نداشت اما صادرات روزانه دو میلیون و 400هزار بشکه نفت به مدد اجرای برجام ممکن شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر