اخبار

۱۳۹۵/۰۶/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۰۲۸

احراز هویت شرط مهم ترابردپذیری

فارس| مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه عدم تطابق مشخصات اعلام شده با مشخصات دارنده شماره به معنی عدم احراز هویت مشترک است، گفت: در صورت عدم تطابق مشخصات یا مشترکانی که سیم‌کارت به نامشان نیست، نمی‌توانند ترابرد کنند.

وحید صدوقی درباره آغاز طرح ترابردپذیری شماره‌های موبایل و امکان انتخاب اپراتور با حفظ شماره اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در ترابردپذیری شماره‌های موبایل بحث احراز هویت مشترکان است همچنان که در دوره آزمایشی طرح که از 20 تیر تا 30مرداد 95 اجرا شد برخی متقاضیان اپراتور که سیم‌کارت به نامشان نبود نتوانستند، ترابرد کنند. مدیرعامل همراه اول گفت: طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات یکی از شرایط لازم برای انجام ترابرد احراز هویت مشترکان است و حتما دارنده سیم‌کارت لازم است، درخواست ترابرد‌پذیری از سوی دارنده سیم‌کارت به اپراتور جدید (مقصد) ارائه شود و اپراتوری که مقصد ترابرد است درخواست را به اپراتور اصلی ارسال می‌کند. وی ادامه داد: عدم تطابق مشخصات اعلام شده با مشخصات دارنده شماره مصداق عدم احراز هویت مشترک تلقی می‌شود و مقررات اپراتور جدید (مقصد) را ملزم کرده در این صورت از پذیرش درخواست مشترک خودداری و درخواست ترابرد را رد کند. صدوقی خاطرنشان کرد: اجرای طرح ترابرد‌پذیری در ساماندهی پایگاه داده اپراتورها نیز موثر بوده است که اپراتورها و رگولاتوری به این موضوع رسیدگی خواهند کرد. مدیرعامل همراه اول یادآور شد: در مدت حدود 40 روزه اجرای آزمایشی این طرح مشکل فنی جدی در مسیر اجرا وجود نداشت و بیشتر مقررات و فرآیندها آزمایش، تمرین و اصلاح شد.


ابداع برنامه‌ای برای کپی دقیق دستخط افراد

تک آریس| محققان دانشگاه College London برنامه‌یی رایانه‌یی ابداع کرده‌اند که برای خواندن و کپی کردن دقیق دستخط انسان‌ها قابل استفاده است.

این برنامه تنها با دریافت نمونه‌یی از دستخط هر فرد می‌تواند به دقت از روی آن کپی‌برداری کند.

این برنامه برای کپی‌برداری از دستخط انسان‌ها آن را به حروف مجزا از یکدیگر تقسیم می‌کند و الگوهای مورد استفاده هر فرد برای نگارش را که کاملا شخصی هستند، شناسایی می‌کند. برنامه مذکور با این کار تصویری کلی از دستخط هر انسان به دست می‌آورد که شامل شیوه نگارش وی، میزان فاصله بین کلمات، نحوه اتصال حروف به یکدیگر و غیره است. از این طریق خمیدگی‌هایی که هر فرد در نگارش خود به حروف می‌دهد و موارد مشابه دیگر هم قابل شناسایی است.

این برنامه هوشمند به تدریج قادر به تکمیل شناسایی دستخط کاربران و ارتقای دانش خود است. محققان با افزودن برخی نمونه‌های مشهور از دستخط‌های مشابه از افرادی همچون آبراهام لینکلن، سر آرتور دونان دویل و دیگران تلاش کرده‌اند کیفیت این برنامه را ارتقا دهند.

یکی از مزایای مهم این برنامه کمک به شناسایی موارد جعل اسناد است. زیرا برنامه یاد شده می‌تواند به دقت یک دستخط واقعی را از یک دستخط جعل شده تشخیص دهد. محققان در تلاش هستند نسخه نهایی این برنامه را به زودی در دسترس علاقه‌مندان قرار دهند.


کنسول بازی پلی‌استیشن 4 به‌روز می‌شود

وال استریت| سونی به دنبال عرضه دو مدل جدید و به‌روز شده از کنسول بازی پلی‌استیشن 4 است که از ماه آینده برای خرید در دسترس خواهند بود.

سونی خود رسما این موضوع را اعلام نکرده، اما منابع مطلع می‌گویند هدف از این کار حفظ توان رقابتی در بازار بازی‌های ویدیویی است.

سونی با عرضه دو مدل جدید از پلی‌استیشن دنبال جلب نظر طرفداران سرسخت بازی‌های ویدیویی است. زیرا این افراد از طریق اجرای بازی‌های آنلاین و خرید نرم‌افزارها و اقلام مختلف برای پیشبرد بازی‌ها درآمدهای سرشاری را به جیب شرکت‌های فناوری واریز می‌کنند.

قرار است، سونی با برگزاری کنفرانس خبری در هفته آینده توضیحاتی در مورد محصولات جدیدش و احتمالا کنسول‌های جدید پلی‌استیشن 4 ارائه دهد. گفته می‌شود یکی از این دو مدل دارای توانمندی‌های گرافیکی بسیار پیشرفته است و دیگری هم در سطح پایین‌تری به‌روز شده است. احتمال دارد مدل به‌روزشده ساده‌تر، قیمت کمتری نسبت به پلی‌استیشن 350 دلاری فعلی داشته باشد. هر دو مدل نسبت به پلی‌استیشن 4 باریک‌تر هم هستند. مایکروسافت هم در ماه ژوئن مدل کوچک‌تری از ایکس باکس وان موسوم به Xbox One S. عرضه کرده بود. پلی‌استیشن 4 نخستین بار در سال 2013 عرضه شد و تا به حال بیش از 40 میلیون واحد از آن در سراسر جهان به فروش رفته است. این رقم دوبرابر میزان فروش ایکس باکس وان است که در همان سال عرضه شده بود. کنسول Wii U نینتندو که در سال 2012 به بازار آمده هم با 13 میلیون واحد فروش در رتبه سوم است.


زمان دریافت پروانه FCP

پس از شهریور تمدید نخواهد شد

معاون رگولاتوری آخرین مهلت فعالیت پروانه‌های PAP و PSTN و ISP و ISDP را اعلام کرد و گفت: تا پایان سال 95، تمام این پروانه‌ها تعیین تکلیف شده‌اند.

صادق عباسی‌شاهکوه درباره تعیین تکلیف پروانه‌های جدید حوزه ICT و آخرین مهلت فعالیت پروانه‌های سابق اظهار داشت: مهلت پروانه‌های شرکت‌های PAP (ارائه‌دهنده ADSL) و شرکت‌های PSTN (تلفن ثابت) یک‌سال پس از صدور نخستین مجوز FCP (بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت) است که نخستین مجوز FCP در 10 آبان ماه سال 94‌ صادر شده است.

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: آخرین مجوز شرکت‌های ISP (ارائه خدمات اینترنتی) و ISDP تا پایان سال 95 است. وی درباره جزییات تعیین تکلیف تغییر پروانه ارتباطی به پروانه (FCP) ارتباطات ثابت توضیح داد: تعداد 7 پروانه FCP در سال 94 صادر شده و اخیرا نیز پروانه 6 شرکت صادر و اعطا شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر