پیش‌بینی کیتکو از کاهش اونس در هفته جاری

۱۳۹۳/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۰

اگر در پیش‌بینی هفته گذشته قیمت طلا در بازارهای جهانی کارشناسان دچار سردرگمی شده بودند درحال حاضر جملگی آنان از کاهش قیمت طلا در روزهای آینده خبر می‌دهند. اکثریت شرکت‌کنندگان در نظرسنجی کیتکو نیوز پیش‌بینی کردند قیمت جهانی طلا در هفته پیش رو با کاهش روبه‌رو خواهد شد.

بهبود شرایط اقتصادی امریکا و نگرانی‌ها نسبت به افزایش نرخ بهره این کشور مهم‌ترین عامل کاهش احتمالی قیمت طلا در روزهای آینده خواهد بود.

بر اساس این گزارش 23 نفر از 37 کارشناس ارشد اقتصادی در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند که از این تعداد 8 نفر به افزایش قیمت طلا در هفته جاری رای داده‌اند. 12 نفر نیز به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو نیوز؛ پیش‌بینی کردند، قیمت طلا طی روزهای آتی با کاهش روبه‌رو خواهد شد و 3 نفر نیز اعلام کردند قیمت طلا در این مدت تغییر چندانی نخواهد داشت.

هفته گذشته کارشناسان اقتصادی نسبت به روند تحولات قیمت طلا اختلاف نظر داشتند. قیمت طلا در هفته‌یی که گذشت بیش از 2 درصد یعنی معادل 27دلار کاهش داشته است.

به نظر می‌رسد، تحولات مربوط به وضعیت اقتصادی امریکا در روزهای آینده تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

جانت یلن، رییس فدرال رزرو نیز در تازه‌ترین اظهارات خود در نشست جکسون هول به گونه‌یی صحبت کرده که دورنمای روشنی نسبت به وضعیت نرخ بهره امریکا مشخص نشده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر