اخبار

۱۳۹۵/۰۶/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۹۸۳

مفقود شدن3 فروند نفتکش در دولت دهم

به‌دنبال مفقود شدن دکل‌های نفتی، ‌اکنون خبر می‌رسد که سه فروند نفتکش هم گم شده است. براساس اسناد و اطلاعاتی که ایلنا به آن دست یافته است، در دوران ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد در کنار دکل‌های مفقود شده، سرنوشت سه فروند کشتی نفتکش ایرانی نیز تا این لحظه نامعلوم است. بنابراین گزارش در دولت محمود احمدی‌نژاد 8 فروند نفتکش غول‌پیکر ایران بدون امضای قرارداد حقوقی در اختیار یک تبعه یونانی قرار گرفت که نامبرده با سوءاستفاده از موقعیت، هر 8 فروند کشتی نفتکش را به همراه محموله‌های نفتی موجود در آن در اختیار گرفت و از حوزه جغرافیایی کشور خارج کرد. براساس این گزارش، با پایان دولت احمدی‌نژاد و روی کار آمدن دولت جدید، پس از برکناری مسوولان مرتبط با این تخلف و فعالیت‌های مداوم دولت یازدهم، 5 فروند از این کشتی‌ها به کشور بازگردانده شد اما 3 فروند از این نفتکش‌ها کماکان مفقود است. در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، این سه فروند نفتکش توسط تبعه یونانی به فروش رسیده و در نتیجه بالغ بر 100میلیون دلار از اموال ملی از بین رفته است! لازم به ذکر است با پیگیری مقامات مسوول، تبعه یونانی مذکور با ترفندی خاص به ایران آورده شد که به محض ورود، در فرودگاه امام‌خمینی(ره) دستگیر شد و در حال حاضر پرونده در دادستانی تهران در حال رسیدگی است.


کره‌شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

گروه جهان| امریکا و کره جنوبی می‌گویند که کره‌شمالی یک موشک بالستیک را از یک زیردریایی در آب‌های سواحل شرقی این کشور شلیک کرده است. به گزارش بی‌بی‌سی، یک مقام امریکایی گفته موشک کی ‌ای-۱۱ از آب‌های نزدیک سینپو پرتاب شده و ۵۰۰ کیلومتر دورتر در آب‌های دریای ژاپن فرود آمده است. رییس ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی گفته این موشک در داخل «منطقه شناسایی دفاع هوایی ژاپن» سقوط کرده است. این آزمایش درحالی انجام می‌شود که کره جنوبی و امریکا تمرین‌های نظامی سالانه خود را شروع می‌کنند. در این رزمایش موسوم به «یولچی فریدام» ۸۰ هزار سرباز امریکایی و کره جنوبی تمرین‌هایی عمدتا شبیه‌سازی شده کامپیوتری برای دفاع از کره جنوبی در مقابل حمله کره شمالی انجام می‌دهند.

کره شمالی اخیرا اخطار داده که این تمرین‌ها شبه جزیره کره را به سوی جنگ می‌برد و تهدید به تلافی‌جویی آن با «ضربه پیشگیرانه هسته‌یی» کرده است. امریکا و

کره جنوبی ماه گذشته همچنین توافق کردند یک سیستم دفاع موشکی را برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی مستقر کنند. این پرتاب همچنین همزمان با دیدار وزرای خارجه ژاپن، چین و کره جنوبی در توکیو انجام می‌شود. پرتاب چهارشنبه صبح ظاهرا موفق‌ترین آزمایش از این نوع توسط کره شمالی بوده است. این موشک‌ها از نوع «اس‌ال‌بی‌ام» به خصوص از این جهت مایه نگرانی است که سیار است چون در زیردریایی‌ها مستقر می‌شود و نمی‌توان آنها را پیش از پرتاب ردیابی کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر