به شورا کم خدمت نکرده‌ایم، انتظار جبران داریم

۱۳۹۵/۰۶/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۹۷۷

گروه راه شهرسازی|

هشدار نسبت به حفظ باغات و املاک دراختیار کمیته امداد از مهم‌ترین موضوع‌هایی بود که روز گذشته در جلسه شورای شهر و در حضور رییس کمیته امداد امام‌خمینی(ره) مطرح شد. البته پرویز فتاح رییس کمیته امداد در سخنان خود در شورا گریزی هم به دوران مسوولیت خود در سپاه و کمک به پروژه‌های عمرانی شهرداری در آن زمان زد و خواستار جبران آن کمک‌ها شد.

رحمت‌الله حافظی رییس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر تهران در این جلسه نسبت به باغات و املاکی که دراختیار کمیته امداد امام‌خمینی(ره) قرار دارد، هشدار داد تا دقت بیشتری در حفظ و نگهداری از آنها صورت گیرد.

سخنان حافظی در شرایطی اظهار شد که طی ماه‌های گذشته شاهد تخریب برخی بناهای تاریخی و میراثی بوده‌ایم که تحت مالکیت کمیته امداد بوده است تا جایی که حتی رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران نیز روز گذشته خطاب به رییس کمیته امداد گفت: در ماه‌های اخیر شاهد تخریب برخی از این بناها با رویکرد کسب منفعت اقتصادی بودیم که درخواست داریم این رویکرد متوقف شود. احمد حکیمی‌پور در تذکری به رییس کمیته امداد خواستار صدور دستور برای توقف تخریب بناهای واجد ارزش میراثی و معماری دراختیار کمیته امداد امام‌خمینی(ره) شد. او بااشاره به شأن و جایگاه کمیته امداد امام‌خمینی(ره)، گفت: در اساسنامه کمیته امداد هم آمده است این نهاد با هویتی دینی و مردمی، جهادی، عام‌المنفعه و غیرانتفاعی تاسیس شد تا پیام‌آور فرهنگ احسان، ایثار، انفاق و نیکوکاری در جامعه اسلامی باشد، بنابراین کمیته امداد یک نهاد و بنگاه اقتصادی و انتفاعی نیست که بخواهد با هر عنوان و وسیله‌یی کسب درآمد کند. املاکی دراختیار کمیته امداد است که دارای ارزش معماری و میراثی هستند و از آقای فتاح درخواست دارم در همکاری با سازمان میراث فرهنگی و شهرداری به صیانت و احیای این بناهای دارای ارزش به‌عنوان سرمایه ملی بپردازد. او افزود: اخیرا رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با صدور بخشنامه‌یی از فروش و تخریب املاک دارای ارزش میراثی جلوگیری کرده‌اند که امیدوارم ریاست کمیته امداد نیز چنین اقدامی را انجام دهند که این اقدام به نفع شهروندان و شهر است.


قالیباف مشتری ملک سوهانک بود

پرویز فتاح رییس کمیته امداد در توضیحات خود نیز در این جلسه خطاب به اعضای این شورا گفت: هر مطلبی درباره املاک و دارایی‌های امداد دارید، مطرح کنید ما حتما همراهی خواهیم کرد. ما برای یک ملک مجوزهایی گرفتیم و حق و حقوق شهرداری را نیز پرداخت کردیم اگر سازمان میراث فرهنگی و شهرداری نظری دارند، بیان کنند ما بنا داریم همه ضوابط را اجرا کنیم. ما آماده هستیم طی جلسه‌یی اسناد املاک‌مان را بیاوریم تا با کمک یکدیگر مشکلات برطرف شود. او درباره یکی از زمین‌های این نهاد که اکنون فروخته شده است، گفت: یکی از مشتریان ساختمان کمیته امداد در سوهانک، شهردار تهران بود اما ایشان سخت معامله بود که این موضوع باعث شد معامله انجام نشود. براساس این گزارش، این ملک ازسوی کمیته امداد به قیمت 1000میلیارد تومان فروخته شد.


به شورا کم خدمت نکرده‌ایم

فتاح خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر تهران بااشاره به مسوولیت پیشین خود در بنیاد تعاون سپاه گفت: به شورا کم خدمت نکرده‌ایم و امروز انتظار جبران داریم. پول پل صدر و تونل نیایش را هنگام مسوولیتم در بنیاد تعاون سپاه ما پرداخت کردیم. بسیاری از پل‌های دیگر که توسط قرارگاه سازندگی ساخته شده پولش توسط همین قرارگاه تامین شده است. امروز که در کمیته امداد مسوولیت دارم انتظار جبران این کمک‌ها را داریم. امیدوارم با هماهنگی شورا و شهرداری تهران در مکان‌هایی که امکان صدور مجوز و فراهم شدن زمین وجود دارد، بتوانیم مسکن بی‌خانمان‌ها را تامین کنیم. وی تاکید کرد: در سال جاری 40هزار واحد مسکونی در کشور برای افراد نیازمند ساخته شد اما در تهران یک واحد نیز ساخته نشده چراکه مشکل ساختاری و مجوزی دارد.


شهرداری جلوی مرگ کودکان را بگیرد

موضوع دیگری که روز سه‌شنبه مورد توجه اعضای شورای شهر تهران بود مرگ کودک 13ساله در پارک الغدیر بود. حافظی رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در این باره گفت: برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه در بوستان‌های شهر تهران، لازم است، ساختار HSE شهرداری تهران اصلاح شود. او بااشاره به بازدیدی که روز دوشنبه از محل حادثه داشته است، گفت: براساس گزارش‌های موجود، این نوجوان برای برداشتن توپ بازی به داخل آبنما وارد می‌شود و بنا به دلایلی که هنوز مشخص نشده، بیهوش می‌شود و بعد از خفگی، جان خود را از دست می‌دهد. حافظی با بیان اینکه منتظر ارائه گزارش پزشکی قانونی در 10روز آینده هستیم، تصریح کرد: واحد HSE وظیفه نظارت بر فضاهای فیزیکی بوستان‌ها را برعهده دارد که زیرمجموعه شرکت شهر سالم است. این واحد چک لیست‌های نظارت را تهیه و تنظیم می‌کند و برای اجرا به واحد دیگر ارسال می‌کند. او با بیان اینکه از هم‌گسیختگی میان نظارت و اجرا در این حوزه موجب آسیب می‌شود، تاکید کرد: انتظار داریم شهرداری تهران با اصلاح ساختار تشکیلاتی مانع از تکرار این حوادث شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر