سارکوزی وارد می‌شود

۱۳۹۵/۰۶/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۹۷۲

فیگارو:

تیتر یک این روزنامه فرانسوی‌زبان به تلاش‌های تازه سارکوزی برای ریاست‌جمهوری فرانسه پرداخته است. بر این اساس، رییس‌جمهوری سابق فرانسه از تمایل خود برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش روی این کشور خبر داده است. نیکولا سارکوزی رییس‌جمهوری سابق فرانسه اعلام کرده است که در صورت پیروز شدن در رقابت‌های مقدماتی حزبش در پاییز امسال، سال آینده نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه خواهد شد. بر این اساس، این تصمیم در شبکه‌های اجتماعی سارکوزی اعلام شده است. او عنوان کرده است: «تصمیم گرفته‌ام در انتخابات ریاست‌جمهوری سال۲۰۱۷ نامزد شوم. من احساس می‌کنم قدرت لازم برای رهبری این نبرد را در مقطعی پرآشوب در تاریخ‌مان دارم.» سارکوزی ۶۱ساله در انتخابات ریاست‌جمهوری سال۲۰۱۲ مغلوب فرانسوا اولاند رقیب سوسیالیست خود شد که اکنون رییس‌جمهوری فرانسه است هرچند که اخیرا میزان نارضایتی عمومی از دولت فعلی به‌شدت بالا رفته است.


نیویورک تایمز:

مساله توفان در امریکا به عکس یک این روزنامه تبدیل شده است. بر این اساس، کالیفرنیا و لوییزیانای امریکا گرفتار توفان و آتش شده که این مساله باعث ایجاد خسارت‌های بسیاری به این ایالت‌ها شده است. بر همین اساس، بیش از 34هزار خانه در مناطق جنوبی ایالت کالیفرنیا در خطر

آتش‌سوزی قرار دارند. شعله‌های آتش صدها خانه را ویران و 40هزار هکتار جنگل را نابود کرده است. توفان در ایالت لوییزیانا سبب شده 10هزار نفر در چادرهای موقت اسکان داده شوند. 60هزار خانه ویران شد و 13نفر جان خود را از دست دادند.


مارکا:

این روزنامه ورزشی اسپانیایی‌زبان تیتر یک خود را به 5بازیکن رئال‌مادرید اختصاص داده است. علت این انتخاب این بوده که مارکو آسنسیو، کاسیمرو، کواچیچ، لوکاس واسکس و آلوارو موراتا اعتماد سرمربی مادرید را جلب کردند و زین‌الدین زیدان از عملکرد آنها راضی است. بخش دیگری از این روزنامه به دیدار برگشت تیم‌‌های ویارئال و موناکو در پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا پرداخته است. این روزنامه به دو دیدار پایانی هفته نخست لالیگا نیز اشاره کرده است. مساله دیگر مطرح شده در این روزنامه، شکست لگانس مقابل سلتاویگو است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر