اخبار

۱۳۹۵/۰۶/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۹۵۵

ایرباس هواپیماهایش

را گران کرد

شرکت هواپیماسازی ایرباس، قیمت هواپیماهای تولیدی خود را به میزان 1.1درصد افزایش داد و ارزان‌ترین هواپیمای این شرکت A813 هست که ۷۵.۱ میلیون دلار قیمت دارد. به گزارش تسنیم و به نقل از پایگاه اینترنتی ایرباس، شرکت هواپیماسازی ایرباس، قیمت هواپیماهای تولیدی خود را به میزان 1.1درصد افزایش داده است. قیمت‌های جدید برای سفارش‌های داده شده از ابتدای ژانویه 2016 اعمال می‌شود. این افزایش 1.1درصدی بر اساس فرمول ارتقای استاندارد ایرباس در طول بازه زمانی ژانویه 2015 تا ژانویه 2016 محاسبه شده و در آن کاهش قیمت تجهیزات و کالاهای اولیه مورد استفاده در ساخت هواپیما لحاظ شده است. جان لیهی، مدیر بخش مشتریان ایرباس گفت: «افزایش قیمت‌های جدید ما در سال 2016 منعکس‌کننده اشتهای فراوان مشتریان در نقاط مختلف جهان برای محصولات کامل، مدرن و نوآورانه ایرباس است.»وی افزود: «ما شاهد تداوم افزایش تقاضا برای همه انواع هواپیماهایمان هستیم، زیرا محصولات قابل اتکا و کارآمد ما مشتریان را قادر می‌کند تا سودآوری کسب و کار خود را ارتقا دهند و از سوی مسافرانی که می‌خواهند در هواپیماهای راحت سفر کنند، ترجیح داده می‌شوند.»


تاکید بر کیفیت و برندسازی در حوزه راهداری

داود کشاورزیان، معاون وزیر راه شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی با اشاره به این نکته که نگهداری راه‌ها در ایران بسیار گسترده و زود بازده است، گفت: پایین بودن قیمت سوخت موجب شده ناوگان قدیمی انگیزه‌یی برای تعویض خودرو نداشته باشد، از این رو بخش حمل‌ونقل کالا با عرصه مازاد و پایین آمدن بهره‌وری خودرو مواجه است. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وی اظهار کرد: ابلاغ آیین‌نامه تاسیس شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر موجب ایجاد تحولی اساسی در بخش حمل‌ونقل مسافر خواهد شد و آینده متفاوتی را برای این بخش رقم خواهد زد. وی افزود: در آینده به لحاظ کمی در بخش حمل‌ونقل مسافر رشد چندانی صورت نمی‌گیرد حتی به دلیل حضور گسترده خودروهای شخصی چه بسا شاهد کاهش مسافر باشیم، از این رو هدف‌گذاری در این بخش، ارتقای کیفی، حرکت به سمت برندسازی و ایجاد شرکت‌های صاحبنامی است که بتوانند بخشی از وظایف دولت را با تاثیرگذاری و موفقیت انجام دهند.


بهره‌برداری از

۴۴۰ کیلومتر راه‌ در هفته دولت

علی نورزاد، معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح ۴۱۲ کیلومتر راه و بزرگراه، ۱۴کیلومتر راه‌آهن و ۱۴ کیلومتر آزادراه به مناسبت هفته دولت خبر داد و گفت: دولت تدبیر و امید با وجود کمبود منابع مالی تلاش داشته تا با اولویت‌بندی پروژه‌ها و آغاز نکردن پروژه جدید در حوزه زیربناهای حمل‌ونقل، طرح‌های نیمه تمامی که سال‌ها از آغاز آنها می‌گذرد را به اتمام برساند. به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، وی این هفته را فرصت مناسبی دانست که دولت تدبیر و امید می‌تواند با ارائه عملکرد به مردم، چگونگی اقدامات خود را در معرض قضاوت عمومی قرار دهد.


نوسازی 205 هزار مسکن روستایی در دولت یازدهم

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران گفت: از آغاز فعالیت دولت یازدهم(شهریور 1392) تاکنون 205هزار واحد مسکن روستایی نوسازی یا بهسازی شده و تعداد 160واحد در دست انجام است. حمیدرضا سهرابی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: از آغاز زمان اجرای طرح نوسازی و بهسازی واحدهای مسکن روستایی(1384) تاکنون بیش از یک میلیون و 883هزار واحد مسکن روستایی با استفاده از تسهیلات بانکی بهسازی یا بازسازی شده است. وی با اشاره به مزیت‌های پرداخت تسهیلات برای بهسازی و بازسازی واحدهای مسکن روستایی گفت: تاکنون 136هزار میلیارد ریال(13هزار و 600 میلیارد تومان) تسهیلات از طریق نظام بانکی با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای بهسازی و بازسازی واحدهای مسکن روستایی پرداخت شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر