ریاست دولتی‌های سابق چیزی برای اتاق باقی نمی‌گذارد

۱۳۹۵/۰۶/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۹۳۰

خانه ملت|

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در انتخابات اتاق بازرگانی باید شرایط به نحوی باشد که بخش خصوصی نقش اصلی را در انتخابات ایفا کند. غلامرضا مصباحی‌مقدم تصریح کرد: اشکالاتی درخصوص انتخابات ریاست اتاق بازرگانی مطرح است و بیانگر این است نظارت بر این انتخابات به صورت

100‌درصد دولتی است.

مصباحی‌مقدم، افزود: جایگاه پارلمان بخش خصوصی اقتضا‌ می‌کند، بخش مهمی از ناظران و سهم بیشتری از نظارت به خود بخش خصوصی داده شود، نه اینکه دولتی‌ها و وزرا ناظر انتخابات باشند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نکته دیگر درخصوص بحث کاندیداهای ریاست اتاق بازرگانی است متاسفانه انتخابات در چند دوره اخیر به نحوی بوده که کاندیداهایی که معمولا موفق می‌شوند مرتبط با بخش دولتی هستند این درحالی است که باید اجازه داد رییس اتاق بازرگانی کاندیدای بخش خصوصی باشد. مصباحی‌مقدم افزود: خبرهایی شنیده می‌شود مبنی بر اینکه برخی از دولتی‌ها که یا در حال حاضر مسوولیت دولتی دارند یا در گذشته مسوولیت دولتی در سطح مدیرکل، معاون و امثال اینها داشته‌اند؛ برای ریاست اتاق بازرگانی خیز برداشته‌اند که اگر این اتفاق بیفتد چیزی برای بخش خصوصی باقی نمی‌ماند. وی ادامه داد: باید شرایط به نحوی باشد که بخش خصوصی بتواند در سرنوشت خود در اتاق بازرگانی نقش‌آفرینی کند. مصباحی‌مقدم افزود: کسی باید رییس اتاق بازرگانی بشود که واقعا نماینده بخش خصوصی باشد و نکته دیگر اینکه عمده نظارت برعهده بخش خصوصی باشد؛ البته از دولتمردان نیز باید در بخش نظارت به دلیل جنبه حاکمیتی حضور داشته باشند اما نه اینکه تمام نظارت دولتی باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر