کوتاه از خبر

۱۳۹۵/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۹۰۴

ایجاد 136هزار فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی

ایرنا رییس دبیرخانه ستاد اشتغال بهزیستی گفت: در سه سال گذشته در مجموع 136هزار فرصت شغلی برای مددجویان زیر پوشش بهزیستی در کشور با حمایت دولت یازدهم ایجاد شده است. مهناز کاشی در ایلام با بیان اینکه این تعداد فرصت شغلی از طریق تسهیل‌گری اشتغالزایی برای جامعه هدف در دولت یازدهم ایجاد شده است، اظهارکرد: ایجاد شغل‌ها برای مددجویان به صورت انفرادی، گروهی و تعاونی یا توسط بخش خصوصی بوده است. وی بااشاره به اینکه امسال اشتغالزایی 43هزار مددجوی زیر پوشش در دستور کار بهزیستی قرار دارد، افزود: بهزیستی در زمینه اشتغال تابع شورای عالی اشتغال است. کاشی تاکید کرد: امسال باتوجه به ظرفیت‌های موجود در کشور و میانگین عملکرد تسهیل‌گری اشتغال در طول سه سال گذشته، ایجاد این تعداد فرصت شغلی در دستور کار قرار گرفته است. وی یادآور شد: الگوهای توانمندسازی جامعه هدف این سازمان متنوع و شامل پرداخت تسهیلات، مشوق‌های حمایتی، بیمه سهم کارفرما و خویش فرما، یارانه ارتقای کارایی معلولان، تشکیل گروه‌های همیار و خودیار به تفکیک زنان، معلولان و فرزندان ترخیصی از مراکز بهزیستی می‌شود. وی میزان اعتبار در نظر گرفته شده امسال برای اشتغالزایی جامعه هدف بهزیستی را سه هزار میلیارد ریال اعلام کرد که تا پایان آذرماه این سازمان مکلف به معرفی طرح‌های اشتغالزایی مددجویان به 13بانک عامل طرف قرارداد است.


تدوین سند مسوولیت اجتماعی در دولت، به‌زودی

ایسنا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سند رسمی مسوولیت اجتماعی که تدوین شده به‌زودی به تصویب هیات دولت می‌رسد که این سند در شهرستان عسلویه به لحاظ تنوع فرهنگی، صنعتی، روستایی و شهری عملیاتی می‌شود. علی ربیعی در نشست سمینار مسوولیت‌های اجتماعی در عسلویه با بیان اینکه در سفر به استان بوشهر تمامی معاون‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور دارند اظهار کرد: پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و راه‌های گسترش عدالت اجتماعی و نقش مسوولیت‌های اجتماعی در جامعه در نشست‌های مختلف در استان بوشهر بررسی می‌شود. وی با بیان اینکه شهرستان عسلویه مرکز مهم اشتغال‌زایی و صنعتی است گفت: هر چند درخواست مسوولان استان بوشهر اشتغال جوانان در صنعت است ولی تلاش می‌شود طرح‌های اشتغال‌زایی حمایتی، ساماندهی شود. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه دولت روحانی دولت فروتن، کم‌حرف، دولت مسوول و خیر جمعی است افزود: باید خیر جمعی در جامعه افزایش یابد که در این راستا باید همگان به دولت کمک کنند چراکه دولت نیاز به توان و فکر همه مردم در عرصه‌های مختلف دارد. ربیعی گفت: رشد اقتصادی کشور منهای 6‌درصد بود که در اقتصاد نفت این رشد اکنون به 4.4‌درصد تجربه کرده‌ایم و بدون شک به رشد 8درصدی هم خواهیم رسید. وی بااشاره به اینکه ارزش‌های اجتماعی در جامعه باید احیا شود، گفت: اخلاق و دیگر ارزش‌های اجتماعی باید در جامعه احیاء و گسترش یابد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شعار «هر ایرانی مسوول همه ایران است» محقق می‌شود افزود: وضعیت اشتغال در جامعه بهبود می‌یابد و در وضعیت اقتصادی دولت موفق می‌شود ولی برای تحقق این مهم همه باید دست در دست هم بدهند و شعار هر ایرانی مسوول همه ایران است، محقق شود. ربیعی با بیان اینکه ارزش‌ها و اخلاق‌های اجتماعی باید در جامعه احیا شود، عنوان کرد: بنیان برخی ارزش‌های اجتماعی در جامعه آسیب‌دیده که باید این ارزش‌ها که ضعیف شده احیاء و تقویت شود تا به اهداف موردنظر دست یابیم. وی با بیان اینکه گوهر گم شده جامعه نیز باید احیا شود، گفت: اعتماد و پشت‌سر هم بودن مهم‌ترین گوهر گم شده جامعه است که باید با مشارکت همه جامعه احیاء شود. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه عزت نفس و کرامت باید در جامعه گسترش یابد ادامه داد: با سیاست صدقه نمی‌توان به اهداف موردنظر دست یافت بلکه باید کرامت و عزت نفس در جامعه گسترش یابد که این سیاست با مشارکت همگانی محقق می‌شود. ربیعی با بیان اینکه سیاست صدقه سبب کاهش اعتماد به نفس شده افزود: اعتماد به نفس باید در جامعه افزایش یابد و با توانمند‌سازی جامعه باید به این مهم دست یابیم. وی با بیان اینکه باید سیاست مسوولیت اجتماعی از روستاها آغاز شود تاکید کرد: باید مسوولیت اجتماعی از روستاها آغاز شود که در این راستا افزایش اعتماد به نفس به دیگران مورد توجه قرار دارد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کاهش اعتماد در جامعه آسیب‌های فراوانی به جامعه وارد کرده است گفت: ترویج اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی عامل آن کاهش اعتماد به نفس و اعتماد به دیگران است و سیاست توانمند‌سازی باید جایگزین سیاست صدقه‌یی شود. وی با اشاره به تدوین سند رسمی مسوولیت اجتماعی گفت: سند رسمی مسوولیت اجتماعی که تدوین شده به زودی به تصویب هیات دولت می‌رسد که این سند در شهرستان عسلویه به لحاظ تنوع فرهنگی، صنعتی، روستایی و شهری آغاز می‌شود.


صادرات ۵۸ محصول خام دامی به کشورهای مختلف

ایسنا مدیرکل قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی از صادرات ۵۸محصول خام دامی به کشورهای مختلف در سال جاری خبر داد. مسعود محمدیان در جمع خبرنگاران در بجنورد گفت: طی سال جاری ۸۴۰مجوز بهداشتی برای صادرات گوسفند زنده، ۲۱مجوز برای صادرات گوساله و ۱۱مجوز نیز برای صادرات شتر توسط این سازمان صادر شده است. وی افزود: طی این مدت ۴۲۰هزار راس گوسفند زنده، ۴۸۵راس گوساله و ۳۱۶نفر شتر به کشورهای منطقه صادر شده است. وی ادامه داد: بیشتر این صادرات به کشورهایی همچون عمان، کویت و عراق بوده و البته تجار در حال رایزنی با سایر کشورها برای صادرات محصول خود هستند. محمدیان اظهار کرد: اخیرا بازار روسیه برای صادرات محصولات آبزی پروری، ماهی و میگو باز شده که می‌توانیم محصولات خود را به آنجا صادرات کنیم. وی با اشاره به اینکه ایران یکی از قطب‌های تولید گوشت مرغ است، بیان کرد: در سال جاری ۲۱۲مجوز برای صادرات ۱۷هزار تن گوشت مرغ منجمد به سایر کشورها صادر شده است. وی در پاسخ به این سوال که تردد غیرمجاز دام یکی از مشکلات اصلی در بروز برخی از بیماری‌های دامی است و این سازمان برای حل این مشکل چه اقداماتی را انجام داده است، تصریح کرد: تدوین سیستم یکپارچه قرنطینه ازجمله اقداماتی بوده که برای کنترل تردد غیرمجاز دام در چند سال گذشته انجام شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر