روی خط خبر

۱۳۹۵/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۸۸۶

نیاز به مدیریت واحد

در مرزهای کشور

گروه تجارت| معاون وزیر صنعت و رییس سازمان توسعه تجارت در دیدار با ماموران مستقر در پایانه‌های مرزی ایران و عراق، گفت: امروز نیازمند مدیریت واحد در مرزهای کشور هستیم تا همه دستگاه‌های مستقر در مرز از آن تبعیت کنند. ولی‌الله افخمی‌راد با بیان این مطلب گفت: در مرزها هر کدام از دستگاه‌های متولی به گونه‌یی مقررات را اجرا می‌کنند و گاهی اوقات عدم تفاهم بین آنها صادرات و واردات را با دشواری مواجه می‌کند. وی با اشاره به نقش مفید نمایندگان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت که به تازگی در مرزها مستقر شده‌اند، اظهار داشت: وجود این نمایندگان باعث می‌شود ما به سرعت از وضعیت مرزها و مشکلات موجود مطلع شویم و تدابیر لازم را اتخاذ کنیم.

افخمی‌راد با تاکید بر رفع مشکلات تجار و بازرگانان در مرزهای کشور در کمترین زمان ممکن، خاطرنشان کرد: با حضور نمایندگان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در مرزهای کشور می‌توان به حل مشکلاتی مانند ماندگاری کامیون‌ها در مرز، تعطیلی زودهنگام مرز، تاخیر در جابه‌جایی و... امیدوار بود.


اجرای 66 قرارداد امور زیربنایی معادن

گروه معدن| در صورت تامین اعتبار لازم، تا پایان امسال 7 طرح زیربنایی به بهره‌برداری می‌رسد. طی 3سال اخیر (92 تا 94)، 66قرارداد (پیمانکاری، نظارت، مشاوره و آزمایشگاه) برای اجرای طرح زیربنای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی (راه‌سازی و برق‌رسانی) با 1350میلیارد ریال اعتبار تعریف شده و در دست انجام است.

مجری طرح ایجاد زیربنای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی، اظهار کرد: همچنین طی این مدت 15پروژه اجرایی جدید (2پروژه برق‌رسانی و 12پروژه راه‌سازی و یک پروژه نصب باسکول) تعریف شده که 7پروژه آن با مبلغ قرارداد 570میلیارد ریال تنها در سال94 تعریف شده است. مرتضی هاشم‌پور با اشاره به پروژه‌های راه‌سازی قابل اتمام تا پایان امسال، تصریح کرد: مبلغ قرارداد این پروژه‌ها 480میلیارد ریال است که در 5 استان کشور در حال اجراست و برای توسعه معادن ذی‌ربط بسیار مهم است.


اجرای طرح ساماندهی واردات موبایل

گروه تجارت| معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که این سازمان طرح ساماندهی واردات گوشی تلفن همراه را با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سایر بخش‌های مرتبط اجرایی می‌کند. وحید منایی اظهار کرد: این طرح براساس ماده۴ قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و در راستای عزم جدی دولت در مبارزه با قاچاق کالا و تصمیمات متخذه پیرامون ساماندهی واردات گوشی تلفن اجرایی شد. معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌یی و خدمات با اشاره به روند اجرایی شدن این طرح اضافه کرد: طرح ساماندهی واردات گوشی‌هایی که برای نشان تجاری آنها، ثبت نمایندگی رسمی در کشور امکان‌پذیر نیست و از طرفی به وفور از مجاری غیرقانونی و به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند، به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی درباره دلیل اجرای این طرح در سراسر کشور اظهار کرد: از آنجا که به دلیل شرایط ناشی از تحریم، شرکت‌های اصلی تولیدکننده برخی از نشان‌های تجاری تلفن همراه امکان ایجاد نمایندگی رسمی در ایران را ندارند و از طرفی محصولات آنها در حجم زیادی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود که علاوه بر آسیب‌های جدی به اقتصاد کشور، مصرف‌کنندگان این نوع کالاها را در زمینه خدمات پس از فروش و گارانتی با مشکل مواجه کرده، لذا اجرای طرح مذکور در اولویت قرار گرفته است.

منایی درخصوص اهداف و مزایای اجرای طرح ساماندهی واردات گوشی تلفن همراه گفت: با اجرای این طرح علاوه براینکه با قاچاق گوشی تلفن همراه از طریق سازوکارهای اقتصادی برخورد می‌شود، نسبت به پرداخت حق و حقوق و عوارض دولتی از سوی واردکنندگان اقدام خواهد شد، همچنین مصرف‌کنندگان از مزایای خدمات پس از فروش و ضمانت این کالاها برخوردار می‌شوند.


افزایش عرضه شکر

برای کاهش قیمت

گروه صنعت| طی ماه گذشته قیمت شکر در بازار افزایش یافت که به گفته صنایع، تاخیر در واردات محموله‌های شکر عامل گرانی این محصول است، اما دبیر انجمن صنفی صنایع قند و شکر اعلام کرد قیمت شکر طی هفته‌ گذشته کاهش یافته و در هفته آینده نیز به قیمت منطقی نزدیک می‌شود.

طی ماه اخیر قیمت شکر در بازار افزایش یافت و به بیش از کیلویی ۴۰۰۰تومان برای مصرف‌کننده رسید که بهمن دانایی، دبیر انجمن صنفی صنایع قند و شکر احتکار برخی سودجویان و تاخیر در واردات محموله‌های شکر از برزیل را عامل گرانی این محصول دانست، اما در این باره علی‌اکبر مهرفرد، قائم‌مقام بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که بخشی از این تاخیر در واردات از سوی تعدادی کارخانه‌های واردکننده شکر صورت گرفته است. حالا پس از گذشت یک ماه از افزایش قیمت شکر، دبیر انجمن صنفی صنایع قند و شکر می‌گوید، طی هفته‌ گذشته قیمت شکر از کیلویی بیش از ۳۵۰۰تومان به حدود ۲۸۰۰تومان کاهش یافته و در ادامه با توجه به ورود شکر تولیدی حاصل از واردات و آغاز تولید یک میلیون و ۶۰۰هزار تنی شکر داخلی قیمت این محصول به قیمت منطقی نزدیک‌تر می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر