واگذاری زمین در سال94 در شهرک‌ها و نواحی استان مرکزی

۱۳۹۵/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۸۷۱

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی از استقبال قابل توجه متقاضیان زمین واگذار شده جهت استقرار صنایع در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی، فراهانی گفت: در سال گذشته استقبال خوبی از استقرار در شهرک‌ها و نواحی استان مرکزی از سوی صنعتگران شاهد بودیم به‌طوری که در طول سال94 موفق به واگذاری حدود 130 هکتار زمین در قالب 185 قرارداد حق بهره‌برداری شدیم. وی پتانسیل استان مرکزی را در جذب سرمایه‌گذاران به دلیل فرهنگ صنعتی قالب و موقعیت جغرافیایی و مزایای رقابتی فراوان از جمله فراهم بودن زیرساخت‌های مناسب، قرارگیری در مرکز کشور و نزدیکی به مراکز مهم جمعیتی و اقتصادی علی‌الخصوص پایتخت عنوان کرد.

وی افزود: با توجه به پراکندگی مناسب شهرک‌ها و نواحی صنعتی به‌طوری‌که در هر شهرستان حداقل یک شهرک یا ناحیه صنعتی ایجاد شده از عزم شرکت در جذب حداکثری متقاضیان ایجاد طرح‌های تولیدی و صنعتی در سال 95 خبرداد.

فراهانی گفت: یکی از اهداف این شرکت در جذب سرمایه‌گذار تسهیل در امور واگذاری زمین و حق بهره‌برداری در شهرک‌ها و نواحی است به‌طوری‌که در اکثر موارد ظرف مدت یک روز کلیه اقدامات و مراحل اداری واگذاری زمین طی شده و ضمن عقد قرارداد حق بهره‌برداری نامه دریافت زمین به متقاضی داده می‌شود. وی در ادامه گفت: در سال 95 که مزین به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است در نخستین گام سعی شده مراحل واگذاری زمین تسهیل شده و رفت و آمد متقاضیان به کمترین حد ممکن برسد. وی به فاصله زیاد برخی شهرک‌ها و نواحی استان از مرکز اشاره و بیان کرد به دلیل تسهیل در امور مراجعین و پرهیز از مراجعه به مرکز استان جهت دریافت خدمات در سال95 الکترونیکی شدن خدمات قابل ارائه در دستور کار قرار گرفته و قراردادی نیز با یکی از مشاوران فعال در این زمینه منعقد شده که ان‌شاءالله در زمان کوتاهی شاهد اجرایی شدن آن خواهیم بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر