اضافه شدن قابلیتی کاربردی به موبایل‌ها تا سال آینده

۱۳۹۵/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۸۶۸

پی‌سی ورلد| استفاده از سنسور اثر انگشت قابلیتی است که کاربران زیادی به این تکنولوژی علاقه‌مند هستند. در همین راستا تا سال ۲۰۱۷ بیشتر از ۵۰ درصد اسمارت فون‌ها به سنسور اثر انگشت مجهز خواهد شد. در حالی که اسمارت فون‌های مجهز به سنسور اثر انگشت در سال ۲۰۱۶ حدود ۴۰ درصد میباشد.

این در حالی است که نرخ استفاده از سنسور اثر انگشت در سال ۲۰۱۵ حدود ۲۰درصد بوده است و این آمار تا سال ۲۰۱۷ رشد چشم‌گیری دارد. تولید‌کنندگان مطرح سنسور اثر انگشت در کشورهای چین و تایوان میباشند و قروش آن بطور میانگین هر سال دو برابر می‌شود. به گفته ناظران، چین و تولید‌کنندگان سنسور در تایوان در تلاش برای به دست آوردن جایگاهی مناسب در رقابت‌های بین‌المللی هستند. با این وجود تا سال ۲۰۱۷ شاهد سنسور اثر انگشت در تمامی موبایل‌ها خواهیم بود و ممکن است روزی مانند بلوتوث تمامی دیوایس‌ها به این قابلیت مجهز شوند.

در حال حاضر قیمت این سخت افزار حدود ۳دلار میباشد اما به دلیل اقزایش تقاضا قیمت آن را رو به کاهش میباشد در آینده‌یی خیلی نزدیک سنسور اثر انگشت چون بلوتوث، به یک استاندارد قطعی و پیش فرض در تمام تلفن‌های هوشمند بدل خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر