اخبار

۱۳۹۵/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۸۵۹

خرید 2000 واگن مترو

جلسه شورای اقتصاد عصر روز دوشنبه به ریاست معاون اول رییس‌جمهور برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، دکتر اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر تامین و خرید 2000دستگاه واگن مترو گفت: سازوکار اجرای این طرح باید به گونه‌یی باشد که منجر به تقویت توان ساخت داخل و نیز انتقال فناوری به کشور شود. معاون اول رییس‌جمهور با تاکید بر ضرورت سرعت بخشیدن به برنامه‌ریزی و اجرای طرح تامین 2000دستگاه واگن مترو اظهار کرد: باید با سرمایه‌گذاری و تسریع در اجرای این برنامه براساس برنامه زمان‌بندی مشخص، زمینه افزایش رفاه مردم را در کلان‌شهرهای کشور فراهم کنیم. وی همچنین با اشاره به اینکه اقتصاد ایران همواره از سه موضوع تورم، بیکاری و پایین بودن بهره‌وری رنج برده است، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر با سیاست‌گذاری صحیح دولت تدبیر و امید، گام‌های مهمی در جهت مهار تورم برداشته شد و از این پس دولت موضوع بهره‌وری را به عنوان یکی از جهت‌گیری‌های اصلی دنبال خواهد کرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور هم در این جلسه با اشاره به مراسم تودیع و معارفه رییس مرکز آمار ایران اظهار کرد: در این مراسم گزارشی از آخرین وضعیت تورم کشور ارائه و خوشبختانه اعلام شد که روند کاهنده تورم همچنان ادامه دارد و از 9درصد در تیر ماه به 8.7درصد درحال حاضر کاهش یافته است. دکتر نوبخت همچنین به موضوع بودجه سال 1396 کل کشور نیز اشاره و خاطرنشان کرد: به جز سال گذشته که به دلیل مسائل مرتبط با دیپلماسی کشور، لایحه بودجه با تاخیر به مجلس ارائه شد، امیدوارم امسال همانند سنوات گذشته بتوانیم لایحه بودجه سال 96 کل کشور را براساس نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد و در زمان مقرر به مجلس شورای اسلامی ارائه دهیم. در این جلسه که وزرای جهاد کشاورزی، نفت، کشور، نیرو، صنعت، معدن و تجارت و معاون رییس‌جمهور در امور اجرایی نیز حضور داشتند، درخواست وزارت نفت مبنی بر طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان مطرح شد و پس از توضیحات وزیر نفت درباره مشخصات اقتصادی و فنی این طرح، شورای اقتصاد با این درخواست موافقت کرد. تامین و خرید 2000دستگاه واگن مترو نیز درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت در این جلسه بود که پس از ارائه توضیحات لازم و تبیین اهداف، نحوه سرمایه‌گذاری و روش اجرای این طرح با درخواست این وزارتخانه موافقت شد. گفتنی است، تامین و خرید 2000دستگاه واگن مترو قرار است با سرمایه‌گذاری 2میلیارد یورو از طریق برگزاری مناقصه بین‌المللی و با استفاده از تسهیلات مالی خارجی به گونه‌یی اجرا شود که به تقویت توان ساخت داخل و انتقال فناوری به کشور منجر شود. در ادامه این نشست پیش‌نویس بخشنامه بودجه سال 1396 کل کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از توضیحات رییس سازمان برنامه و بودجه کشور درخصوص جهت‌گیری‌ها و راهبردهای این بودجه و نیز برنامه این سازمان برای استقرار نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد، جزییات این پیش‌نویس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پس از اعمال برخی اصلاحات با آن موافقت شد.


2436پروژه کشاورزی در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دولت وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال همزمان با هفته دولت، دو هزار و 436پروژه در زمینه‌های مختلف کشاورزی به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، شاهرخ رمضان‌نژاد با بیان اینکه پروژه‌های بخش کشاورزی با اعتباری نزدیک به یک‌هزار و 537میلیارد تومان به اجرا درآمده، افزود: این پروژه‌ها در زیربخش‌های آب و خاک و زیربنایی، دام و طیور و آبزیان، صنایع تکمیلی و تبدیلی کشاورزی، منابع طبیعی، حوزه‌های باغبانی و زراعی، تعاونی‌های روستایی و عشایری با حضور مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی و مسوولان استانی و شهرستانی طی هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد. وی تصریح کرد: با افتتاح این پروژه‌ها، 52هزار و 691فرصت شغلی مستقیم ایجاد می‌شود و 83هزار و 432خانوار از مزایای این پروژه‌ها بهره‌مند خواهند شد. رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی بیشترین تعداد پروژه‌های افتتاحی هفته دولت را در حوزه‌های آب و خاک با یک‌هزار و 506پروژه، تولیدات دامی با 342پروژه و باغبانی و زراعی با 176پروژه و صنایع کشاورزی با تعداد 146پروژه اعلام کرد. وی اضافه کرد: بیشترین پروژه‌های بخش کشاورزی در هفته دولت در استان‌های سیستان و بلوچستان با 210پروژه، خراسان‌جنوبی با 197پروژه، آذربایجان‌غربی با 158پروژه، خراسان‌رضوی با 154پروژه، کردستان با 129پروژه و استان مازندران با 117پروژه، به بهره‌برداری می‌رسد. دبیر ستاد بزرگداشت هفته دولت وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: باتوجه به اهمیت منابع آب و خاک در پایداری تولیدات کشاورزی، بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها برای اجرای پروژه‌های بهره‌برداری بهینه از این منایع پایه با توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، شبکه‌های آبیاری و زهکشی و تجهیز و نوسازی اراضی و... انجام گرفته است و در هفته دولت بیش از 1500پروژه آب و خاک در کشور افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.


تشکیل ۴کمیته تخصصی در کمیسیون تلفیق برنامه ششم

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه، از تعیین ۴کمیته تخصصی برای بررسی لایحه برنامه ششم توسعه خبر داد. محمد خدابخشی در گفت‌وگو با خانه ملت بااشاره به جزئیات جلسه روز دوشنبه (یکم شهریورماه) کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه، گفت: دراین جلسه ضمن تصویب آیین‌نامه داخلی کمیسیون، ساعات کاری آن همچنین کمیته‌های تخصصی آن نیز تعیین شدند. نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کمیته‌های مشخص شده درکمیسیون تلفیق برنامه ششم شامل کمیته امور عمومی، کمیته امور اقتصادی و زیربنایی، کمیته امور اجتماعی و فرهنگی و کمیته دفاعی، امنیتی و سیاست خارجی می‌شود. وی افزود: در این جلسه مقرر شد اعضای کمیته‌های مذکور تا 4شنبه هفته جاری مشخص شده و به انتخاب هیات‌رییسه خود بپردازند.

همچنین درهمین راستا، حمیدرضا حاجی‌بابایی رییس کمیسیون تلفیق مجلس، در گفت‌وگو با خانه ملت گفت: کمیته‌های تخصصی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در سه هفته تعطیلی مجلس برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه خود تعطیل نبوده و به بررسی لایحه مذکور خواهند پرداخت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر