روی کدال نشست

۱۳۹۵/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۸۴۷

پوشش 40درصدی پیش‌بینی سود «شیران»

شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران پیش‌بینی درآمد هر سهم دوره 6ماهه منتهی به 30آذر ماه1395 را با سرمایه 4هزار و 628میلیارد و 988میلیون ریال، به‌صورت حسابرسی شده اعلام کرد.

سود خالص شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران در این دوره، مبلغ 3هزار و 517میلیارد و 48میلیون ریال برآورد شد و بر این اساس 760ریال سود به ازای هر سهم درنظر گرفته شد. «شیران» در دوره واقعی منتهی به 31خرداد ماه سال جاری، با اختصاص 306ریال به ازای هر سهم، 40‌درصد از پیش‌بینی‌هایش را پوشش داد.


افزایش 7میلیارد ریالی ارزش بازار «واعتبار»

شرکت سرمایه‌گذاری اعتبار ایران وضعیت پرتفوی در دوره یک ماهه منتهی به 31مرداد 95 را به‌صورت حسابرسی نشده منتشر کرد. شرکت سرمایه‌گذاری اعتبار ایران، در ابتدای مرداد امسال تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده 561میلیارد و 600میلیون ریال و ارزش بازار 565میلیارد و 824میلیون ریال در سبد سهام خود داشت.

بهای تمام شده این شرکت طی دوره یاد شده با کاهش یک‌میلیارد و 757میلیون ریال به مبلغ 559میلیارد و 843میلیون ریال رسید و ارزش بازار آن نیز با افزایش 7میلیارد و 650میلیون ریال معادل 573میلیارد و 474میلیون ریال محاسبه شد. «واعتبار» تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده 5میلیارد و 186میلیون ریال و مبلغ 4میلیارد و 278میلیون ریال واگذار کرد و از این بابت معادل 908میلیون ریال زیان شناسایی و سهام چند شرکت بورسی را با 3میلیارد و 429میلیون ریال خریداری کرد.


دلایل تغییرات پیش‌بینی‌های «سهگمت»

شرکت سیمان هگمتان پیش‌بینی درآمد هر سهم دوره 6ماهه سال مالی منتهی به 30دی ماه1395 را به‌صورت حسابرسی نشده اعلام کرد. شرکت سیمان هگمتان پیش‌بینی درآمد هر سهم دوره یاد شده را با سرمایه 502میلیارد و 900میلیون ریال، معادل 168ریال اعلام کرده است.

«سهگمت» طی 6ماهه منتهی به 31تیرماه1395، با 50ریال زیان به ازای هر سهم از پیش‌بینی‌هایش جا ماند. براساس این گزارش، این شرکت دلایل تغییر اطلاعات پیش‌بینی سال95 را به‌صورت حسابرسی نشده نسبت به اطلاعیه قبلی اعلام کرد. بر این اساس دلایل عمده تغییر EPS نسبت به پیش‌بینی اولیه عبارتند از: 1- کاهش مبلغ فروش به میزان 330میلیارد و 249میلیون ریال ناشی از کاهش مقدار و نرخ‌های فروش 2- کاهش بهای تمام شده به میزان 311میلیارد و 992میلیون ریال ناشی از کاهش تولید و افزایش هزینه‌های جذب نشده به‌دلیل افزایش توقف خط تولید 3- کاهش هزینه‌های اداری و تشکیلاتی به میزان 8میلیارد و 77میلیون ریال ناشی از کاهش فروش کلینکر و درنتیجه کاهش هزینه حمل آن 4- افزایش سایر هزینه‌های عملیاتی به میزان 36میلیارد و 995میلیون ریال ناشی از افزایش توقف خط تولید و درنتیجه افزایش هزینه‌های جذب نشده 5- کاهش هزینه‌های مالی به میزان 5میلیارد و 675میلیون ریال ناشی از کاهش نرخ سود تسهیلات 6-فزایش سایر درآمد‌های غیرعملیاتی به میزان یک‌میلیارد و 621میلیون ریال ناشی از تحقق فروش بخشی از دارایی‌های ثابت در 6ماهه اول 7-کاهش مالیات به میزان یک‌میلیارد و 697میلیون ریال ناشی از کاهش سود


مزایده بلوک 80درصدی پتروشیمی دماوند

براساس تصمیم سازمان خصوصی‌سازی، 80درصد سهام پتروشیمی دماوند در بازار فرابورس به بخش خصوصی واگذار می‌شود. سازمان خصوصی‌سازی درراستای اجرای قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه و مقررات مربوط به سیاست‌های کلی اصل44 قانون اساسی، 80‌درصد از سهام شرکت پتروشیمی دماوند را به‌صورت یکجا از طریق بازار سوم فرابورس ایران به فروش می‌رساند. بلوک سهام کنترلی این شرکت در مرحله قبل از بهره‌برداری متعلق به شرکت ملی صنایع پتروشیمی بوده که شامل 9هزار و 500سهم عادی و 500سهم ترجیحی است. قیمت پایه هر سهم پتروشیمی دماوند، یک‌میلیارد و 369میلیون و 915هزار و 200ریال و قیمت پایه کل آن، 13هزار و 694میلیارد و 915میلیون و 200هزار ریال اعلام شده است. طبق این گزارش، سپرده لازم برای حضور در این رقابت 410میلیارد و 847میلیون و 456هزار ریال خواهد بود و ثمن این معامله به‌صورت 10‌درصد نقد و مابقی در اقساط 8ساله با نرخ 14‌درصد و حداکثر 20روز کاری سازمان خصوصی‌سازی پس از انجام معامله، پرداخت خواهد شد. این عرضه بلوکی روز یک‌شنبه 14شهریورماه توسط کارگزاری خبرگان سهام انجام می‌شود.


تصویب صورت‌های تلفیقی صندوق بازنشستگی

صورت‌های مالی تلفیقی سال‌های۱۳۸۷ تا پایان سال مالی ۱۳۹۲ صندوق بازنشستگی کشوری در هیات امنای سازمان تامین‌اجتماعی بررسی و مورد تصویب قرار گرفت. حسین بخشی‌زاده مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری با اعلام این مطلب گفت: صورت‌های مالی تلفیقی صندوق بازنشستگی کشوری تا پایان سال۱۳۸۶ در زمان مقرر تهیه و حسابرسی و به تصویب شورای وقت رسیده بود ولی متاسفانه به‌دلیل تغییرات به وجود آمده مانند ادغام وزارت رفاه و تامین‌اجتماعی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسائلی از این قبیل صورت‌های مالی سال‌های۸۷ تا ۹۲ باوجود تهیه و ارائه با تاخیر بررسی و تصویب مواجه شد که با تاکید مدیرعامل و همکاری هیات‌مدیره محترم صندوق و پیگیری‌های انجام گرفته از مهرماه سال۹۳ تاکنون، صورت‌های مالی تلفیقی سال‌های۸۷ تا ۹۲مورد بررسی و تصویب قرار گرفت. وی بااشاره به اینکه صورت‌های مالی جزو گزارشی‌های اساسی هر سازمان هستند، درباره اهمیت صورت‌های مالی افزود: صورت‌های مالی وضعیت یک موسسه را طی یک‌سال مالی از نظر سود و زیان و عملکرد مالی نشان می‌دهد و به‌روز بودن آنها موجب تصمیم‌گیری بهتر مدیران صندوق در امور مختلف خواهد شد. بخشی‌زاده افزود: صورت‌های مالی سال۹۳ نیز تهیه و دراختیار سازمان حسابرسی قرار گرفته که به یاری خدا و با هماهنگی سازمان حسابرسی پس از اتمام بررسی و تصویب صورت‌های مالی سال۹۳، صورت‌های مالی تلفیقی سال۱۳۹۴ نیز انجام می‌شود تا شاهد به‌روز شدن صورت‌های مالی صندوق باشیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر