روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۸۳۳

مسعود بارزانی در راه ایران- ایسنا| پایگاه خبر رودانت گزارش داد، دفتر مسعود بارزانی، رییس اقلیم کردستان عراق روز گذشته در بیانیه‌یی اعلام کرد که وی به‌زودی به ایران سفر خواهد کرد. در ادامه این بیانیه آمده است که دعوتنامه‌یی رسمی برای سفر به ایران از سوی مقامات جمهوری اسلامی به دست بارزانی رسیده و وی نیز این دعوت را پذیرفته اما هنوز زمان مناسب برای انجام این سفر تعیین نشده است.

دولت روحانی روابط جهانی و منطقه‌ای ایران را ارتقا داد- ایرنا| ‌گری لوئیس هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل متحد در تهران، رابطه این سازمان با دولت روحانی را بسیار مثبت و قوی توصیف کرد و گفت: دولت روحانی روابط جهانی و منطقه‌یی ایران را ارتقا داد. وی افزود: روحانی با دیپلماسی و رویه‌یی که به عنوان رییس‌جمهوری جدید پیش گرفت به جامعه بین‌الملل اطمینان دوباره داده شد. لوئیس خاطرنشان کرد: مهم است، اشاره کنم که در سه سال و نیم فعالیت دولت آقای روحانی، لحن جوامع بین‌المللی در رابطه با ایران بسیار تغییر کرده و مثبت شده و برجام روابط منطقه‌یی را هم ارتقا بخشیده است.

کریدور مشترک ایران، هند و افغانستان نشانگر همکاری 3کشور است- ایلنا| ناریندرا مودی نخست‌وزیر هند در نشست مشترکی با محمد اشرف غنی رییس‌جمهور افعانستان در کابل اظهار داشت: کریدور مواصلاتی ایران، هند و افغانستان که در اوایل امسال به امضای سه کشور رسید، یکی از همکاری‌های برجسته سه کشور است. این کریدور اهداف روشن و مشترک ما برای ساخت یک مسیر جدید برای پیشرفت و توسعه اقتصاد افغانستان را نشان می‌دهد. وی خاطرنشان کرد: بند سلما (بزرگ‌ترین پروژه کشور هندوستان برای بازسازی افغانستان) تنها اقتصاد و کشاورزی افعانستان را شکوفا نمی‌کند بلکه قطب مهمی برای پشتیبانی از روند رشد این کشور خواهد بود.

‌آفریقای‌جنوبی دنبال تاسیس بانک مشترک با ایران- ایسنا| ویلیام مکس فلمن وایتد سفیر آفریقای‌جنوبی گفت: با توجه به وجود مشکلات زیرساختی بانکی در روابط اقتصادی ایران و آفریقا پیشنهاد می‌کنم یک بانک مشترک بین این دو کشور تاسیس شود. وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود، آفریقای‌جنوبی می‌تواند در ایران سرمایه‌گذاری کند و زمینه سرمایه‌گذاری ایران در آفریقای‌جنوبی نیز مهیاست، همچنین با توجه به روابط خوب سیاسی بین دو کشور واقعا قابلیت بالایی برای ایجاد ارتباط وجود دارد.

عراق ادعای ترور سفیر عربستان از سوی ایران را رد کرد- آنا| سرهنگ سعد معن، سخنگوی عملیات بغداد با رد اتهامات منابع سعودی مبنی بر تلاش برای سوءقصد به جان سفیر عربستان در عراق تاکید کرد: سفارت عربستان در مورد سوءقصد به جان سفیر هیچ اطلاعاتی در اختیار نیروهای امنیتی قرار نداده است. وی با بیان اینکه نیروهای امنیتی بغداد امنیت کامل هیات‌های سیاسی و ساختمان‌های آنها را در عراق تامین می‌کنند بر ضرورت توجه رسانه‌ها به منابع اصلی خبر و دقت در نقل اخبار تاکید کرد. لازم به ذکر است، منابع سعودی یک‌شنبه مدعی تلاش گروه‌های شیعی وابسته به ایران برای ترور ثامر سبهان، سفیر عربستان سعودی در عراق

شدند.

فرار یکی از سرکردگان اصلی منافقان از عراق- تسنیم| ثریا شهری یکی از سرکردگان رده بالای تشکیلات منافقان و یکی از زنان دفترمرکزی به همراه تعدادی از اعضای این گروه از کمپ لیبرتی و سپس از عراق گریختند. وی چندین سال به عنوان فرمانده کمپ اشرف یکی از بالاترین فرماندهان محسوب می‌شد که به‌صورت مخفیانه اخیرا از عراق فرار کرده است. شهری با وجود اینکه یکی از زنان رده اول فرقه است، محکوم بود به اینکه نزدیک به دو دهه زندگی مخفی در تاریکخانه‌های رجوی داشته، به‌طوری که طی این مدت اجازه حضور در هیچ جمعی را هم نداشته است. همچنین بنا به خبرهای رسیده از کمپ لیبرتی تعدادی از اعضای حفاظت، آشپز و دکتر مخصوص رجوی نیز اخیرا از عراق گریخته‌اند.

بررسی سوال 2نماینده از وزیر بهداشت-ایسنا| محمدحسین قربانی نایب‌رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت که در جلسه دیروز این کمیسیون سوال نمایندگان ارومیه و طرقبه و چناران از وزیر بهداشت و درمان مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت. وی ادامه داد: وزیر بهداشت و درمان برای پاسخگویی به سوال دو نماینده حاضر شد که سوال آقای قاضی‌پور نماینده ارومیه درباره اجرای پزشک خانواده و سیستم ارجاع بود که با توضیحات وزیر قانع شد. قربانی افزود: سوال دیگر مربوط به آقای دهقان نماینده طرقبه و چناران در خصوص سموم موجود در محصولات کشاورزی و استفاده از کود در این محصولات بود که وزیر توضیحات لازم را داد. توجه به اینکه این سوال بین دو وزارتخانه جهاد و بهداشت مشترک است، قرار شد که جلسه‌یی با حضور ایشان و وزرای بهداشت و جهاد کشاورزی و آقای نوبخت رییس کمیسیون بهداشت برگزار شود تا در این جلسه به جمع‌بندی نهایی برسند.

واکنش نماینده بندرعباس به وزیر ارشاد-ایلنا| احمد مرادی نماینده بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، بندر خمیر و ابوموسی در نامه‌یی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به موضع عالی‌ترین مقام فرهنگ و هنر کشور در خصوص حواشی اخیر در بحث لغو یا برگزاری کنسرت‌ها واکنش نشان داد. وی در بخش‌هایی از این نامه با تاکید بر اینکه این‌گونه برخوردها می‌تواند بدعتی برای هرج و مرج و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه باشد، گفت: در پی موضع‌گیری حجت‌الاسلام علم‌الهدی نماینده محترم ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی و امام‌جمعه محترم مشهد مقدس در مورد اجرای کنسرت در مشهد مقدس و در نهایت عقب‌نشینی جنابعالی و دستور به لغو کنسرت، همه می‌دانیم که تعداد زیادی از شهرهای ایران به جهت اینکه مدفن امامزاده‌ها هستند، این تقدس در آن اماکن هم ساری و جاری است. اگر اشخاصی با برگزاری کنسرت مخالفت کنند و در مقابل عده‌یی دیگر موافق اجرای چنین کنسرت‌هایی باشند،

تکلیف چیست؟

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر