اثر دیپلماسی دولت در گسترش تعاملات جهانی ایران

۱۳۹۵/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۸۲۹

پانگ سن، سفیر چین در ایران دیپلماسی دولت یازدهم را در گسترش تعاملات جهانی ایران موثر دانست و گفت: برجام نشانه خوبی است که می‌توان مسائل بین‌المللی را از طریق مذاکره و گفت‌وگو حل و فصل کرد. وی با اشاره به سفر روحانی به چین و همچنین سفر شی جین پینگ به ایران، این دیدار‌ها را برای ارتقای همکاری‌های راهبردی دو کشور موثر دانست.

به گزارش ایرنا، پانگ سن با بیان اینکه در چند سال گذشته، کشورش بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران بوده است، اضافه کرد: امیدوارم همکاری‌های دو کشور فقط به حوزه تجاری محدود نشود و به حوزه‌های دیگر هم گسترش یابد.

وی همچنین با حضور در آیین برگزاری آشنایی با چین و شناخت چین غربی - شین جیانگ 2016 - که در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد، گفت: کشورهای غربی علیه ایران سیاه نمایی می‌کنند که برگزاری برنامه‌های فرهنگی مشترک واقعیت این کشور را نشان می‌دهد. وی افزود: جاده ابریشم نه‌تنها یک جاده تجاری است بلکه جاده‌یی برای فرهنگ و تمدن و اندیشه است. وی اظهار امیدواری کرد: جاده ابریشم را به یک جاده صلح، پیشرفت و شکوفایی تبدیل کنیم.

سفیر چین در تهران، ایران را تقاطع مهمی در جاده ابریشم و شین جیانگ را مرواریدی در فرهنگ چین توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های دو کشور فقط به حوزه تجاری محدود نشود و به حوزه‌های دیگر هم گسترش یابد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر