بررسی بحران آب با حضور وزیر نیرو در کمیسیون عمران مجلس

۱۳۹۵/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۸۲۵


رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، از بررسی بحران آب در کشور با حضور وزیر نیرو در این کمیسیون خبر داد. به گزارش ایرنا، محمدرضا رضایی‌کوچی در تشریح جلسه دیروز (دوشنبه) کمیسیون عمران مجلس با بیان این خبر افزود: در این جلسه بررسی معضل کمبود آب شرب همچنین آب کشاورزی با حضور حمید چیت‌چیان وزیر نیرو صورت گرفت. نماینده جهرم در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 90درصد آب موجود در کشور صرف امور کشاورزی می‌شود، اظهار داشت: با رعایت نشدن الگوی کشت در امور کشاورزی و اینکه ارزش افزوده‌یی این مهم برای کشور دربر ندارد باید روش مصرف اصلاح شود. وی تاکید کرد: وزارت نیرو باید از طریق اعتبارات بخش خصوصی، خزانه اسلامی همچنین اعتبارات دولتی مشکل آب شرب شهرها و روستاها را برطرف کند.

رضایی‌کوچی تصریح کرد: با روند فعلی برداشت‌های بی‌رویه در زمینه آب همچنین عدم مهار آب‌های زیرزمینی بحران جدی در زمینه تامین آب شرب در آینده نزدیک خواهیم داشت.

وی بااشاره به مصوبه مجلس در بحث قانون توسعه و بهینه‌سازی آب شرب شهرها و روستاها، گفت: هر چند این قانون مصوب شده اما هنوز اجرایی نشده که این خود عاملی بر هدر رفت منابع آبی است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر