«نرخ سود بانکی» در دستور کار شورای پول و اعتبار

۱۳۹۵/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۸۲۴


شورای پول و اعتبار امروز با چند دستور کار ازجمله بررسی نرخ سود بانکی تشکیل جلسه می‌دهد. آخرین نشست شورای پول و اعتبار 2هفته پیش برگزار شد اما موضوع نرخ سود بانکی در آن مطرح نبود. به گزارش فارس، با توجه به کاهش نرخ سود بانکی در ماه‌های گذشته، بی‌نظمی بانک‌ها در اعمال مصوبه شورا و تداوم نرخ شکنی برخی بانک‌ها و موسسات در بازار پول شورای پول و اعتبار امروز تشکیل جلسه داده و درباره نرخ سود بانکی و حواشی آن به بحث و بررسی می‌پردازد. از سوی دیگر با توجه به تک‌رقمی شدن نرخ تورم احتمال کاهش بیشتر نرخ سود دور از انتظار نیست. نرخ سود سپرده‌های بانکی در آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار به ۱۵ و نرخ سود تسهیلات به ۱۸درصد کاهش یافت.

وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی پیش از این اعلام کرده بودند با توجه به تک‌رقمی شدن نرخ تورم، نرخ سود بانکی باید به این عدد نزدیک شود. براساس تازه‌ترین آمارهای رسمی هم‌اکنون فاصله نرخ تورم و سود سپرده‌های بانکی بیش از ۶درصد است. مرکز آمار ایران به عنوان مرجع رسمی اعلام آمارهای اقتصادی روز گذشته نرخ تورم مردادماه را 8.7درصد اعلام کرد.

دولت امیدوار است با کاهش نرخ سود سرمایه‌های جاخوش کرده در بانک‌ها برای کسب سود بالا، بی‌دردسر و بدون مالیات از بانک‌ها خارج و وارد فضای کسب و کار شود و اقتصاد را از زیر سایه سنگین رکود خارج کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر