نباید به هر بهانه‌ای بنا را بر تخریب دولت گذاشت

۱۳۹۵/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۸۲۲


آیت‌الله آملی‌لاریجانی رییس قوه قضاییه هفته دولت را فرصتی مغتنم برای ارزیابی کارنامه دولت، تشکر از زحمات رییس‌جمهور و وزرا و بیان کاستی‌ها و مشکلات در قالب نقدهای سازنده برای اصلاح امور دانست و گفت: نباید به هر بهانه‌یی بنا را بر تخریب دولت گذاشت بلکه باید به همه منتقدان گوشزد شود که در نقد عملکرد دولت، زحمات و تلاش‌های دولتمردان نیز در جای خود دیده شود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله آملی‌لاریجانی که در جلسه مسوولان عالی قضایی سخن می‌گفت با تاکید بر اینکه «مسوولیت در جمهوری اسلامی ایران وسیله‌یی برای خدمت کردن است»، افزود: مسوولان قوا و مدیران رده‌های پایین‌تر اگر گمان کنند که مسوولیت‌ها فرصتی برای توجه به امور دنیوی است معلوم می‌شود که آرمان‌های انقلاب را نشناخته‌اند.

وی یکی از وظایف مهم دولت را عملیاتی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اعلام و تاکید کرد: رویکرد اصلی اقتصاد مقاومتی توجه به امکانات و سرمایه داخلی است و مردم باید نتایج این مساله را احساس کنند.

رییس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه «دانش پزشکی در ایران ارتقای بسیار خوبی یافته و در سطح منطقه و جهان مورد توجه است»، افزود: باید از طریق خود پزشکان محترم و سازمان نظام پزشکی و پزشکی قانونی تلاش شود که خدایی ناکرده در انجام وظایف پزشکی کوتاهی پیش نیاید و منجر به شکایت و مراجعه به دستگاه قضایی نشود و در هر حال رعایت حقوق شهروندان و استیفای حقوق آنان در صورت مراجعه به دادگستری و شکایت، وظیفه قوه قضاییه است. وی با اشاره به اینکه «متاسفانه برخی گزارش‌ها از قصور و تقصیر برخی پزشکان در انجام وظایف حکایت دارد»، تصریح کرد: دستگاه قضایی در این دوره تمام آنچه را که در چارچوب قانون لازم بود تا پزشکی بر اثر قصور و تقصیر به زندان نیفتد؛ انجام داده است اما در عین حال نمی‌شود از برخی قصورها و تقصیرها در انجام امور پزشکی که موجب ضرر و زیان به مراجعان و بیماران می‌شود، چشم‌پوشی کرد.

وی با اشاره به اینکه «التزام و تعهد به ارزش‌های انقلابی و الهی و پایبندی به احکام نورانی اسلام از سوی مسوولان، همواره مورد تاکید حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری بوده است» به مسوولیت‌ها و وظایف بسیار سنگین دولت و دستگاه اجرایی نیز اشاره و تاکید کرد: همان‌گونه که در هفته قوه قضاییه در خصوص نقد و ارزیابی عملکرد دستگاه قضایی بر رعایت انصاف و توجه به کمبودها و کاستی‌های قوه قضاییه تاکید کردم؛ اکنون نیز در معیار و سطحی وسیع‌تر عرض می‌کنم که در ارزیابی عملکرد و تلاش‌های بی‌شائبه دولت باید جانب انصاف را رعایت کرد و مجموعه تلاش‌ها و خدمات دولت را در کنار کمبودها و مشکلاتی دید که البته بسیاری از آنها میراث دولت‌های قبل و حاصل تحریم‌های ظالمانه بوده است.

در واقع میلیون‌ها خدمت از طریق وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در طول سال، به مردم عزیز ارائه می‌شود. چشم بستن بر این خدمات، نوعی کفران نعمت است. خدمت‌رسانی در زمینه برق و آب و مخابرات و راه و مسکن و خدمات پزشکی و بهداشتی و کشاورزی و ده‌ها و صدها مورد دیگر امور کمی نیست. گاهی کثرت نعمت مانع دیدن آن می‌شود.

رییس دستگاه قضا با بیان اینکه البته در کنار توجه به خدمات و تلاش‌های دولت باید برخی نارسایی‌ها، مفاسد و سوءمدیریت‌ها را هم دید و نسبت به رفع آنها تلاش کرد، بر ضرورت حفظ عزت و کرامت جمهوری اسلامی ایران در مراودات بین‌المللی تاکید و بیان کرد: این‌گونه سخنان توهین به یک ملت است و مسوولان ذی‌ربط باید به‌شدت با آن برخورد کنند و البته اگر چنین مواردی تکرار شود، دستور رسیدگی و برخورد خواهم داد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر