حراج ملی این ‌بار برای فرش

۱۳۹۵/۰۵/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۷۴۰

آثار نخستین دوره حراج تخصصی فرش در ایران پنجم شهریور توسط احمد نجفی، بازیگر سینما و تلویزیون چکش می‌خورد. خانه حراج ملی پس از برگزاری دو دوره حراج ملی تلاش دارد تا با برگزاری «نخستین حراج تخصصی فرش در ایران» توجه خریداران و علاقه‌مندان به این هنر اصیل ایرانی را به خود جلب کرده و این هنر را به جایگاه اصلی خود بازگرداند.

بنابراین گزارش فارس، نمایشگاهی از 27فرش منتخب در روزهای دوم، سوم و چهارم شهریور ماه از ساعت 10صبح لغایت 21 جهت بازدید عموم در سالن خانه همایش در خیابان فرشته، خیابان فیاضی، پلاک 46 بر پا خواهد شد همچنین مراسم حراج در روز جمعه پنجم شهریور ماه در همین مکان توسط «سیداحمد نجفی» چکش خواهد زد. لازم به ذکر است اگر تا زمان نمایشگاه فرشی مطابق معیارهای موجود معرفی شود به آثار نمایشگاه اضافه خواهد شد. «خانه حراج ملی» تاکنون اقدام به برگزاری دو دوره حراج ملی آثاری در زمینه‌های نقاشی، نقاشی‌خط، تذهیب، خوشنویسی، مینیاتور، صنایع‌ دستی، فرش دستباف و سوخت چرم کرده است که با توجه به اینکه دومین دوره «حراج ملی» نیز با تمرکز بر فروش صنایع دستی برای نخستین‌ بار در کشور برگزار شد با استقبال هنرمندان و هنردوستان مواجه شد. این درحالی است که پیش از این، حراج آثار هنری برای چند دوره در تهران برگزار شده بود. در چند دوره این حراج، کلکسیون‌دارها و تجار حضور داشتند. در آخرین دور از این حراج‌ها، مجموع فروش‌ 12درصد بالاتر از سال گذشته بود اما تنها 79قلم کالا در حراجی امسال فروخته شد درحالی که تعداد فروش در سال گذشته 126قلم بود.

یکی از اهداف این حراج، مساله عرضه آثار ایران در دنیاست. پیش از این نیکبخت، کلکسیون‌دار آثار هنری که قبل از برگزاری حراجی به دنبال آثار می‌رود، گفته بود:«آثار هنری ایرانی باید بعد از تحری‌‌ها در سطح بین‌المللی عرضه شوند. هنر ایرانی هنری منحصر به فرد و با ارزش است. من فکر می‌کنم موزه‌هایی در سطح جهانی علاقه‌مند به داشتن این آثار هستند.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر