مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران جزییات پیشنهاد تخفیف بلیت مترو در ساعات خلوت را تشریح کرد. احمدی بافنده در این باره به ایسنا گفت: بررسیها نشان داده که مردم از ساعت شش تا هشت صبح و هنگام عصر نیز طی دو ساعت مشخص که عمدتا ساعت ورود و خروج کارمندان است، بیشترین استفاده از مترو را دارند و در بقیه ساعات مترو فعال است اما مسافر چندانی ندارد و قطارها خالی حرکت میکنند، مترو مانند اتوبوس نیست که در ساعات غیرپیک آنها را از شبکه حمل و نقل خارج کنیم و در پایانه نگهداریم. او با بیان اینکه در کشورهایی که تجربه بیش از 100ساله مترو دارند برای افزایش مسافر در ساعات غیرپیک چارهاندیشی کردهاند، یادآور شد: آنها چند مدل بلیت برای ساعات پیک و غیرپیک دارند؛ به گونهیی که در ساعات غیرپیک نیز بلیت با تخفیف به مسافران ارائه میشود. در مترو تهران میتوان همان نرخ شورای شهر را در ساعات پیک صبح و عصرگاهی اخذ کرد در ساعات غیرپیک درحالی مترو فعال است که تعداد مسافران کم است و میتوان با اتخاذ سیاستهای مختلف ساعت غیرپیک مترو را کاهش داد. بافنده افزود: این پیشنهاد با ریاست شورا، قائم مقام شهرداری تهران و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مطرح شده و همه این افراد از آن استقبال کرده و درخواست داشتند که این پیشنهاد به صورت مکتوب ارائه شود.