ساماندهی قیمت میوه با صدور فاکتور رسمی اتاق اصناف

۱۳۹۳/۰۷/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۷۱

تعادل| صدور فاکتور رسمی با نشان (آرم) اتاق اصناف ایران در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران با هدف ساماندهی و کنترل قیمت میوه در میدان اصلی و سطح شهر از صبح روز شنبه 19مهر جاری آغاز می‌شود.

در هشتمین جلسه مشترک کارگروه تنظیم بازار که با حضور علی فاضلی رییس اتاق اصناف ایران، روسای اتحادیه‌های صنفی و نمایندگان نهادهای دولتی، مسوولان سازمان تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی در محل اتاق اصناف تهران برگزار شد، راهکارهای اجرایی کنترل و ساماندهی بازار میوه و تره‌بار مورد بررسی قرار گرفت.

در جلسه مذکور مقرر شد تهیه و صدور فاکتور رسمی با نشان اتاق اصناف ایران و توزیع آن بین اعضای اتحادیه بارفروشان مستقر در میدان میوه و تره‌بار بزرگ تهران از روز شنبه 19مهر جاری به‌طور کامل اجرایی شود و خرده‌فروشان براساس رقمی که روی این فاکتور درج شده است، می‌توانند میوه را با حداکثر 35درصد سود در سطح شهر عرضه کنند.

همچنین مقرر شد برای کنترل قیمت‌ها و عرضه بیشتر میوه و تره‌بار بخشی از سالن‌های قابل استفاده در میدان میوه و تره‌بار در اختیار متقاضیان فعلی میدان تره‌بار قرار گرفته و برایشان جواز کسب صادر شود.

نعمت‌الله ترکی معاون استاندار تهران در این جلسه گفت: دستور کار اعضای کارگروه، بخشنامه‌یی است که اتاق اصناف ایران تنظیم و ابلاغ کرده است.

وی افزود: هرگونه اقدامی که هر نهاد و سازمان دولتی یا خصوصی در حوزه میوه و تره‌بار دارد، باید از اتاق اصناف تهران درخواست کند و هر نامه‌یی در این حوزه با امضای رییس اتاق اصناف تهران برای همه لازم‌الاجراست.

در این جلسه همچنین اعلام شد که در 6 ماه گذشته 3704 پرونده تخلف اقتصادی خرده‌فروشان میوه و سبزی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر