افزایش تعاملات بین‌المللی در بخش گردشگری

۱۳۹۵/۰۵/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۷۰۲

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: 8 و 9شهریور نخستین اجلاس وزرای گردشگری آسیا در تبریز برگزار می‌شود.

مرتضی رحمانی‌موحد در حضور نمایندگان رسانه‌های کشور در تبریز، گفت: یکی از شاخص‌های توسعه صنعت گردشگری، تعاملات روزافزون منطقه‌یی و بین‌المللی است که بخش‌های مختلف گردشگری در کشور را رشد خواهد داد.

وی افزود: این تعاملات بین‌المللی موجب افزایش دانش، تبادلات تجربیات و ایجاد فرصت‌های بزرگ‌تری برای توسعه صنعت گردشگری کشور خواهد داشت.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا یک مجمع متشکل از 34کشور آسیایی از دو سال پیش مورد‌توجه سازمان میراث فرهنگی قرار گرفته است.

رحمانی‌موحد گفت: کشورهای عضو این مجمع در سطح وزیران، کارشناسان ارشد و سفیران در تبریز حضور پیدا خواهند کرد و نهایتا این اجلاس با بیانیه «تبریز» به پایان خواهد رسید.

وی از میزبانی آذربایجان‌شرقی از این اجلاس تقدیر کرد و گفت: تلاش سازمان استفاده از ظرفیت‌های دیگر شهرهای بزرگ کشور غیر از پایتخت در میزبانی چنین اجلاس‌هایی است.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: امیدوارم 8 و 9شهریور شاهد نقطه عطفی در صنعت گردشگری کشور باشیم.

اسماعیل جبارزاده در نشست خبری نخستین اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در حضور نمایندگان رسانه‌های کشور در تبریز، با استقبال از میزبانی تبریز از نخستین اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا، با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی علاقه‌مند به میزبانی اتفاقات فرهنگی است، گفت: تلاش می‌کنیم از رویدادهای فرهنگی و گردشگری مختلف برای معرفی ظرفیت‌های آذربایجان‌شرقی در سطح بین‌الملل استفاده کنیم.

وی بااشاره به برگزاری اجلاس وزرای گردشگری آسیا در تبریز، افزود: باتوجه به روحیات مردم و مسوولان استان، با میزبانی شایسته عزت و نام نیکی از ایران در برگزاری این اجلاس بین‌المللی به یادگار خواهیم گذاشت.

استاندار آذربایجان‌شرقی، این اجلاس را نخستین گام اجرایی برای «تبریز2018» عنوان کرد و گفت: مجوزهای لازم برای تکمیل زیرساخت‌ها صادر شده و این اجلاس نیز فرصتی برای اعلام رسمی و بین‌المللی طرح تبریز2018 به دنیاست.

جبارزاده افزود: اگر از فرصت پیش رو بهره خوبی ببریم، خواهیم توانست در بحث توسعه صنعت توریسم آذربایجان‌شرقی قدم‌های بزرگی ‌برداریم.

وی از احتمال حضور معاون اول رییس‌جمهور در افتتاحیه اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا خبر داد و گفت: آقای جهانگیری در کنار حضور در این اجلاس، در ستاد اقتصاد مقاومتی استان هم حضور پیدا خواهد کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی از تلاش‌های صورت گرفته برای برگزاری این اجلاس در تبریز تقدیر کرد و گفت: امیدوارم 8 و 9شهریور شاهد نقطه‌عطفی در صنعت گردشگری کشور باشیم.

جبارزاده، خواستار همکاری نزدیک رسانه‌ها برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد شد و گفت: تجربه نشان داده که اطلاع‌رسانی درست از این اجلاس‌ها، سبب افزایش حضور گردشگران داخلی و خارجی در تبریز می‌شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: ما از یک سال گذشته برای تقویت زیرساخت‌های اقامتی و گردشگری برنامه‌هایی را شروع کرده‌ایم و درصدد هستیم با استفاده از فرصت «تبریز2018» صنعت توریسم را در آذربایجان‌شرقی توسعه بدهیم. جبارزاده با بیان اینکه ظرفیت مکان‌های اقامتی در تبریز و دیگر شهرهای استان را تقویت می‌کنیم، گفت: باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که هر گردشگری به تبریز و استان سفر کرد، دستکم 4 تا 5روز اقامت داشته باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر