استقرار شرکت‌های فناوری در پارک اینترنت اشیا تا پایان سال

۱۳۹۵/۰۵/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۶۹۶

مهر رییس مرکز تحقیقات مخابرات ایران از اعلام فراخوان برای استقرار شرکت‌های فناوری در پارک اینترنت اشیا خبر داد و گفت: تا پایان سال این شرکت‌ها برای شروع فعالیت در این پارک مستقر خواهند شد.

محمد خوانساری از برنامه‌های حمایتی وزارت ارتباطات برای ایجاد شرکت‌های فناوری حوزه اینترنت اشیا خبر داد و گفت: در این باره معاونت نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز تحقیقات مخابرات ایران(پژوهشگاه ICT) برای حمایت از شرکت‌های این بخش همکاری می‌کنند.

رییس مرکز تحقیقات مخابرات ایران با اشاره به ایجاد پارک اینترنت اشیا ذیل پارک تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: این تصمیم بر مبنای سیاست‌گذاری شورای راهبری پارک تخصصی فناوری اطلاعات اتخاذ شده است. در این راستا مقرر شده زیرساخت‌های لازم و تجهیزات مد نظر را در این پارک نصب کنیم تا شرکت‌های داخلی و خارجی برای حضور در این پارک و فعالیت در زمینه اینترنت اشیا ترغیب شوند.

وی محل استقرار پارک اینترنت اشیا را در یکی از املاک متعلق به مرکز تحقیقات مخابرات ایران در جاده تهران- کرج عنوان کرد و افزود: تامین زیرساخت‌های اولیه ازجمله آب و گاز و پهنای باند اینترنت در جهت جذب سرمایه‌گذاری و تجاری‌سازی محصولات در این زمینه انجام می‌گیرد.

خوانساری تصریح کرد: تا پایان سال استقرار شرکت‌های فناوری حوزه اینترنت اشیا در این پارک اتفاق می‌افتد و فراخوان جذب شرکت‌ها و فعالان این بخش برای حضور در پارک اینترنت اشیا در نیمه دوم امسال اعلام می‌شود.

رییس پژوهشگاه ICT، ایجاد ظرفیت‌های مرتبط با فناوری اطلاعات و تاسیس زیرساخت‌های آزمایشگاهی لازم را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که برای شرکت‌های مستقر در پارک اینترنت اشیا فراهم خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر