خبر

۱۳۹۵/۰۵/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۶۶۶

فهرست اعضای صندوق توسعه ملی ناتمام ماند

در حالی سرانجام بعد از۵۰ روز از برکناری اعضای هیات عامل صندوق توسعه ملی حکم اعضای جدید از سوی رییس‌جمهوری صادر شده که باز هم جای یک نفر خالی مانده است. حمید تهرانفر از هیات عامل صندوق توسعه ملی انصراف داد.

به گزارش ایسنا، بعد از حواشی فیش‌های حقوقی پیرامون صندوق توسعه ملی که اعضای هیات عامل مجبور به استعفای دسته‌جمعی شدند، حدود یک ماه بعد بود که احمد دوست‌حسینی از سوی هیات امنای صندوق به عنوان رییس هیات عامل جایگزین صفدرحسینی شد و در ادامه گزینه‌های اعضا نیز مطرح و در هفته اخیر حکم آنها از سوی رییس‌جمهور به عنوان رییس هیات امنای صندوق صادر شد. در حالی اعضای هیات عامل باید چهار نفر بوده و به همراه رییس، گروه پنج نفره‌یی را تشکیل می‌دهند که در حکم روحانی سه نفر از اعضای هیات عامل یعنی علیرضا صالح، حمیدرضا تیموری و علیرضا ساعدی‌‌سارخانلو به عنوان اعضای جدید هیات عامل تعیین شده‌اند. قبلا در کنار این سه عضو نام حمید تهرانفر معاون سابق نظارت بانک مرکزی نیز وجود داشت که اکنون در این بین دیده نمی‌شود. پیگیری‌ها حاکی از آن است که تهرانفر از هیات عامل صندوق توسعه ملی انصراف داده و بعد از بررسی‌های انجام شده رییس‌جمهوری با این انصراف موافقت کرده است. این در حالی است که اخیرا در رسانه‌ها بحث‌های دیگری در رابطه با انصراف تهرانفر مطرح شده بود به گونه‌یی که عنوان می‌شد به دلیل وجود مسائلی در مدرک تحصیلی وی حضور او در هیات عامل صندوق توسعه ملی با مشکل قانونی مواجه است. اما بررسی‌ها از منابع مطلع نشان داد که این‌گونه نبوده و وی از این سمت انصراف داده است.


امیدعلی پارسا رییس

مرکز آمار ایران شد

محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه، در حکمی «امیدعلی پارسا» را به عنوان رییس جدید مرکز آمار ایران منصوب کرد. به گزارش ایرنا، پارسا پیش از این رییس سازمان برنامه و بودجه استان مازندران بود. رییس جدید مرکز آمار ایران در رشته علوم اقتصادی تحصیل کرده و دارای 20 سال سابقه فعالیت در این حوزه است. معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری قزوین، معاون توسعه منابع و امور استان‌های مرکز آمار ایران، معاون برنامه‌ریزی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد و معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم از جمله مسوولیت‌ها و سوابق مدیریتی امیدعلی پارسا بوده است. آیین معارفه رییس جدید مرکز آمار ایران روز دوشنبه اول شهریور برگزار می‌شود. پیش از این عادل‌ آذر از سال 1389 ریاست مرکز آمار ایران را بر عهده داشت که با رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان رییس کل دیوان محاسبات کشور انتخاب شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر