بازگشت روزانه یک محقق ایرانی به کشور

۱۳۹۵/۰۵/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۶۶۱

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از بازگشت روزانه یک نفر از متخصصان و فارغ‌التحصیلان ایرانی به کشور از طریق پلتفرم جذب 200 دانشگاه برتر دنیا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، ستاری در نشستی با رایزنان علمی ایران در دیگر کشورها، گفت: از طریق پلتفرم طراحی شده توسط بنیاد ملی نخبگان برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برتر دنیا، توانسته‌ایم فارغ‌التحصیلان ایرانی را دوباره به بازگشت و همکاری به کشور ترغیب کنیم و در حال حاضر روزی یک نفر از این طریق به ایران برمی‌گردد که امیدوار هستیم با در نظر گرفتن تسهیلات بیشتر بتوانیم این عدد را افزایش دهیم. به گفته ستاری، تلاش ما براین است که برمبنای این قابلیت نرم‌افزاری اقتصاد دانش‌بنیان را در کشور نهادینه کنیم.

وی بیان کرد: اساس و بنیان اقتصاد دانش‌بنیان، نیروی انسانی است به همین دلیل همه هدف ما توانمندی نیروی انسانی متخصص برای کشور است.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با اشاره به اهمیت کار رایزنان علمی کشور، گفت: متاسفانه هنوز در بسیاری از کشورها رایزن علمی نداریم که این موضوع را باید جدی گرفته و جبران کنیم تا بتوانیم در تعاملات علمی و فناوری با دیگر کشورها به خصوص اتحادیه اروپا به نتایج خوبی برسیم.

وی گفت: به‌طورمثال با کشور هند که در حوزه ‌آی‌تی، مشاغل خانگی، فناوری‌های فضایی و ماهواره‌ها یک کشور پیشرو محسوب می‌شود چندان ارتباطی نداریم که این یک ضعف تلقی می‌شود و باید این نقیصه را جبران کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر