مذاکره ایران و آژانس بر سر دو اقدام عملی امروز آغاز می‌شود

۱۳۹۳/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۵۱

سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که در مورد دو اقدام عملی از پنج اقدام گام سوم توافقات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از امروز سه‌شنبه در تهران مذاکره می‌شود تا این دو مورد نیز نهایی شود.

به گزارش ایرنا، بهروز کمالوندی روز دوشنبه اظهار داشت: سفر «ترو واریورانتا» معاون امور پادمان‌ها و هیاتی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای ادامه گفت‌وگوها و نهایی‌شدن دو موضوع آخر گام سوم توافقات ایران و آژانس صورت می‌گیرد.

وی افزود: این هیات که برای مذاکره درباره مسایل فی‌مابین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران سفر می‌کند، مذاکرات خود را با مسوولان سازمان انرژی اتمی ایران آغاز می‌کند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعد از توافق بر سر 13 اقدام در گام‌های اول و دوم، در گام سوم درباره پنج اقدام عملی دیگر در 30 اردیبهشت93 به توافق دست یافتند.

کمالوندی تصریح کرد: باتوجه به اینکه اطلاعات اولیه درباره این دو مورد ارایه‌شده، قرار است با حضور هیات آژانس درباره این موضوعات نیز گفت‌وگو و این دو مورد نهایی شود. ایران و آژانس در سومین گام همکاری‌های فنی برای حل پنج موضوع تفاهم کرده بودند که دو موضوع آن به‌دلیل زمان‌بر بودن، باقی مانده است. ایران همچنین دو گام دیگر شامل ١٣ اقدام عملی را انجام داده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر