معمای تخفیف 70 درصدی ارکستر تهران

۱۳۹۵/۰۵/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۳۸۸

در پی حضور ارکستر جوانان جهان در تهران و اجرای مشترک به همراه ارکستر سمفونیک؛ طی اقدامی عجیب بلیت‌های این اجرا به رهبری لوریس چکناواریان با 70درصد تخفیف در سایت نت‌برگ به فروش رسید.

به گزارش ایلنا، مقوله ارکستر سمفونیک از آغاز کار دولت روحانی تبدیل به بحرانی برای دفتر موسیقی و معاونت هنری شد. هر چند همواره اساس موسیقی در ایران توسط برخی دولت‌ها و مسوولان حکومتی زیرسوال رفته اما حضور ارکستر دولتی در ایران با بودجه دولت امروز مساله‌یی بسیار بحران‌ساز شده است.

دو ارکستر ملی و سمفونیک تهران با دو سال تاخیر در دولت روحانی احیا شدند. ارکستر سمفونیک با مدیریت هنری علی رهبری برنامه‌های مدونی برای خود ترتیب داد که نتیجه‌اش حضور سولیست‌ها، رهبرها و ارکسترهای تراز اول بود اما این حضور هزینه‌هایی را به دنبال داشت.

5 میلیارد و 500 میلیون تومان در سال 94 برای ارکستر سمفونیک تهران بودجه در نظر گرفته شده بود اما به گفته بهرام جمالی(مدیرکل سابق بنیاد رودکی) تنها 800 میلیون تومان از این بودجه محقق شد.

در این میان در اقدامی عجیب و مخفیانه بلیت‌های ارکستر با 70درصد تخفیف از سایت نت‌برگ هم به فروش رسید. این درحالی بود که یک سایت رسمی بلیت ‌فروشی ارکستر را برعهده داشت و بسیاری از مردم بلیت‌های خود را از طریق همان سایت با قیمتی خیلی بیشتر تهیه کرده بودند. فروش بلیت 13هزار و 500 تومانی از طریق نت‌برگ آن هم بدون اطلاع‌رسانی اقدامی عجیب بود که نشان‌دهنده عدم استقبال مخاطبان بود.

اما چرا باید هزینه بلیت ارکستر آنقدر بالا باشد که اقداماتی از این دست صورت گیرد و چرا حواشی متعددی که برای ارکستر پیش آمده؛ باعث شده مخاطبانش از گذشته بسیار کمتر باشد؟ چرا ارکستر سمفونیک تهران باشگاه مخاطبان خود را تشکیل نمی‌دهد و بلیت تمام اجراهای خود را در طول سال طبق جدولی منظم با تخفیف برای اعضا و دانشجویان به فروش نمی‌رساند تا به این شکل بخشی از فروش ارکستر تضمین شده باشد؟در نهایت آیا ارکستر سمفونیک تهران که برای نخستین بار از سوی رییس‌جمهور کشور مورد حمایت قرار گرفته و بیشترین بودجه در طول سال‌های انقلاب برایش در نظر گرفته شده؛ می‌تواند روی پای خود بایستد و با مدیریتی درست و منظم فعالیتی بدون حاشیه داشته باشد؟!

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر