بحران اوکراین و خاورمیانه رشد آلمان را کاهش داد

۱۳۹۳/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۳۸

صندوق بین‌المللی پول در گزارشی جدید از کاهش پیش‌بینی رشد اقتصاد آلمان برای سال جاری و آینده به‌دلیل بحران‌های جاری جهانی در اوکراین و خاورمیانه خبر داد.

به‌گزارش فارس به‌نقل از گاردین، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی سال‌جاری و آینده آلمان را در گزارش جدید خود کاهش داده است. صندوق بین‌المللی پول در گزارش پیشین خود رشد اقتصادی آلمان را در سال 2014 و 2015 به‌ترتیب معادل 1.9 و 1.7درصد پیش‌بینی کرده بود.

این موسسه مالی بین‌المللی اعلام کرده به‌دلیل بحران‌های کنونی در اوکراین و خاورمیانه، رشد اقتصادی آلمان کاهش یافته است.

برهمین اساس صندوق بین‌المللی پول در گزارش جدید خود رشد اقتصادی آلمان را در سال جاری و آینده میلادی معادل 1.5درصد پیش‌بینی کرده است.

بنابه گزارش نشریه آلمانی اشپیگل، صندوق بین‌المللی پول همچنین به‌دولت این کشور توصیه کرده تا تمام تلاش خود را برای افزایش سرمایه‌گذاری عمومی و خصوصی در آلمان به‌کار گیرد که این امر رشد اقتصادی کوتاه‌مدت این کشور را افزایش داده و در میان‌مدت نیز برای آلمان سودده خواهد بود.

وزارت اقتصاد آلمان نیز اعلام کرده است رشد اقتصادی سال جاری این کشور احتمالا کمتر از میزان پیش‌بینی شده 1.8درصدی دولت این کشور خواهد بود.

آلمان به‌عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا، سال جاری را ازنظر اقتصادی قوی شروع کرد اما طی ماه‌های گذشته رشد اقتصادی این کشور کاهش یافته و به‌نظر می‌رسد این کشور با رکود اقتصادی مواجه شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر