دلایل تاخیر در راه‌اندازی پروژه ریل

۱۳۹۵/۰۵/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۳۷۴

مدیرعامل ذوب ‌آهن پس از گذشت یک هفته از درخواست سازمان بورس درباره آنچه توضیحات شرکت درخصوص عملکرد ۳ماهه سال مالی ۹۵ عنوان شده، اقدام به شفاف‌سازی کرده است.

احمد صادقی، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در پاسخ به نامه شماره 290315 مورخ 14مرداد ماه 95 صابر جعفروند‌آذر، رییس اداره نظارت بر ناشران فرابورس درباره دلیل تاخیر در راه‌اندازی پروژه ریل گفته است: مطابق با برنامه زمان‌بندی شده تاریخ بهره‌برداری از این پروژه ملی پایان تیر ماه سال جاری پیش‌بینی شده اما به علت پاره‌یی از مشکلات و با کمی تاخیر در ماه جاری افتتاح خواهد شد. احمد صادقی با اشاره به برنامه کاهش بدهی‌ بانکی و هزینه‌های مالی ذوب آهن عنوان کرده که این شرکت در نظر دارد، بخشی از دارایی‌های کم بازده یا غیرمولد خود را پس از طی مراحل قانونی در ماه‌های آتی سال جاری به فروش برساند.

وی تاکید کرد: از این بابت مبلغ 5160 میلیارد ریال در بودجه سال 95 در نظر گرفته شده که به علت تفاوت فاحش بین ارزش دفتری و بهای حاصل از فروش این دارایی‌ها بالغ بر 90درصد سود غیرعملیاتی پیش‌بینی می‌شود. صادقی در مورد زیان شرکت ذوب آهن طی سه ماهه اول سال جاری و مغایرت عمده با بودجه اصلاحی توضیح داد: حسب برنامه تولید و فروش و بودجه سه ماهه اول سال جاری EPS برآورد شده، معادل (367)ریال (زیان) است که در مقایسه با EPS واقعی(351)ریالی معادل 16ریال مساعدتر شده است. مدیرعامل ذوب آهن دلایل پیش‌بینی سود ویژه در بودجه اصلاحی این شرکت را مواردی شامل تولید ریل و محصولات با ارزش‌افزوده بالاتر در مقایسه با محصولات فولادی فعلی شرکت، کاهش هزینه‌ مالی شرکت از طریق دریافت وام ارزی کم بهره و فروش دارایی‌های غیرمولد و کم بازده و کسب درآمدهای غیرعملیاتی عنوان کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر