اخبار

۱۳۹۵/۰۵/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۳۷۲

۳۰۰هزار خانه خالی از سکنه در تهران

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر در تهران ۳۰۰هزار خانه خالی از سکنه وجود دارد، گفت: سقف وام ۸۰میلیونی مسکن افزایش نمی‌یابد چرا که باید به فکر بازپرداخت تسهیلات هم باشیم. به گزارش فارس، عباس آخوندی با اشاره به کاهش صدور پروانه ساختمانی افزود: اگر مجموعه صدور پروانه‌های ساختمانی و واحدهای خالی از سکنه را در نظر بگیرید، هنوز در مرحله عرضه با مشکل مواجه نیستیم و امکان عرضه وجود دارد. وی درباره آینده قیمت ملک ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که افزایش قیمت مسکن در ماه‌های آتی رخ ندهد. آخوندی افزایش سقف تسهیلات مسکن از 25میلیون به 80میلیون تومان را یک اقدام بسیار مناسب دانست و گفت: پرداخت تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق پس‌انداز خانه یکم 80میلیون تومان است و برای زوجین خانه اولی هم این مبلغ به 160میلیون تومان افزایش یافته است. پس به نظر می‌رسد چون در 3سال گذشته تورم قیمت مسکن اندک بوده است این افزایش سقف تسهیلات اقدام خوبی بود.


محدودیتی در بخش حمل‌ونقل دریایی نداریم

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور به جریان‌سازی مخالفان در رسانه‌ها برای کمرنگ کردن دستاوردهای دولت در بخش حمل‌ونقل دریایی در پسابرجام اشاره و تصریح کرد: اکنون هیچ محدودیتی در بخش دریایی کشور وجود ندارد. به گزارش ایرنا، «محمد سعیدنژاد» گفت: امروز جریان مخالف در رسانه‌ها سعی دارد با نادیده گرفتن دستاوردهای مثبت دولت در بخش حمل‌ونقل دریایی پس از توافق هسته‌یی، دولت یازدهم را در موضع ضعف قرار دهند. سعیدنژاد تصریح کرد: اکنون با اجرایی شدن برجام، هیچ محدودیتی در بخش دریایی کشور وجود ندارد و کشتی‌های تجاری و نفتکش ایران می‌توانند به همه بنادر دنیا رفت و آمد کنند. به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، با امضای توافق هسته‌یی، تردد خطوط کشتیرانی بزرگ که در اصطلاح به خطوط «لاینر» معروفند، به بنادر ایران از سر گرفته شده و در دو سال اخیر ١٤ خط کشتیرانی معتبر دنیا به بنادر ایران بازگشته‌اند.


انتقال تمام ایستگاه‌های قطار به داخل شهرها

معاون وزیر راه و شهرسازی از انتقال تمام ایستگاه‌های قطار به داخل شهر خبر داد.

محسن پورسیدآقایی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان اینکه انتقال تمام ایستگاه‌های راه‌آهن به داخل شهر را در دستور کار قرار داده‌ایم، گفت: جانمایی ایستگاه‌های جدید براساس شهرسازی ریل پایه انجام خواهد شد. وی درباره برآورد هزینه انتقال ایستگاه‌های راه‌آهن به داخل شهرها گفت: هزینه انتقال هر یک از ایستگاه‌های راه‌آهن در شهرهای مختلف، متفاوت است و بستگی به موقعیت هر یک از این ایستگاه‌ها در شهرها دارد. معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: مکان‌‌یابی و طراحی معماری ایستگاه مسافری جدید انجام و آغاز شده است و ایستگاه قبلی فقط برای تردد قطارهای باری استفاده می‌شود. این در حالی است شهرداری تهران بر خروج راه‌آهن تهران از شهر اصرار دارد اما چندی پیش پورسیدآقایی با اعلام مخالفت خود با خروج ایستگاه راه‌آهن از شهر تهران، اعلام کرد: نه تنها نمی‌توان به انتقال راه‌آهن از پایتخت به مناطق حومه‌یی به عنوان یک انتخاب مثبت فکر کرد که حتی در حد یک ایده نیز نمی‌توان آن را مطرح کرد.


خرید قطعات مهم هواپیما

حتی از بازار سیاه ممکن نیست

مدیر یکی از بزرگ‌ترین آشیانه‌های تعمیر سنگین هواپیما با اعلام اینکه امکان خدمات‌دهی به تمامی ایرلاین‌های خارجی در فرودگاه امام وجود دارد توان بالای مهندسین ایرانی را دلیل رضایت ایرباس نسبت به فروش هواپیما به ایران دانسته و با این حال گفته است: متاسفانه تامین قطعات برای ما بسیار سخت و پیچیده شده است.

وی با اشاره به اینکه قطعاتی که از سوی شرکت سازنده تولید می‌شود به اندازه تعداد هواپیماهای موجود در دنیا است، گفته است: شرکت‌های سازنده برای هواپیماهایی که در اختیار ایران است قطعه تولید نمی‌کنند به همین دلیل ما حتی امکان خرید برخی قطعات مهم از بازار سیاه را هم نداریم.

این تکنیسین فنی هواپیما دلیل طولانی شدن چک هواپیما را همین امر دانسته و گفته است: اینکه حمل و نقل هوایی را در دوران تحریم‌ها سر پا نگه‌داشته‌ایم بسیار کار بزرگی است و همانطور که می‌دانید هواپیماهای ایرباس و بویینگ جز یک یا دو مورد تاکنون سانحه شدیدی در ایران نداشته‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر