اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۵/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۳۶۴

17پایگاه تخصصی انتخاب رشته

در استان زنجان فعال شد

زنجان معاون آموزش و پرورش استان زنجان از استقرار ۱۷پایگاه تخصصی انتخاب رشته خبر داد و گفت: اداره‌های آموزش و پرورش نواحی ۱۴گانه استان زنجان به مناطق فاقد اینترنت خدمات لازم برای انتخاب رشته را ارائه می‌دهند. محمود شهبازی اظهار داشت: امسال در همه مناطق 14‌گانه آموزش و پرورش استان زنجان پایگاه‌های تخصصی انتخاب رشته استقرار یافتند و زیرنظر این نهاد فعالیت می‌کنند. وی با اشاره به اینکه در مجموع 17پایگاه در سطح استان زنجان دانش‌آموزان کنکوری را برای انتخاب رشته راهنمایی می‌کنند، ابراز کرد: پنج مورد از این پایگاه‌ها در شهر زنجان مستقر هستند. معاون متوسطه آموزش و پرورش استان زنجان بیان کرد: هزینه‌های مربوط به انتخاب رشته در پایگاه‌های تخصصی توسط اداره مشاوره مصوب شده که مبالغ آن پایین است.


بهره‌برداری 530 واحد صنعتی

در 4 ماهه نخست سال جاری

سمنان معاون عمرانی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور گفت: با افزایش رشد اقتصادی و رونق کسب و کار، 530واحد تولیدی و صنعتی در 4ماهه نخست سال جاری در کشور به بهره‌برداری رسید. فتحعلی محمدزاده دیروز در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی سمنان افزود: با پایان مذاکرات هسته‌یی و لغو تحریم‌ها تا پایان سال جاری بیش از 950واحد تولید و صنعتی در کشور راه‌اندازی می‌شود. وی اظهار داشت: در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و رونق کسب و کار بیش از چهار هزار میلیارد جریمه مالیاتی کارخانه‌های صنعتی بخشیده شده است. وی خاطرنشان کرد: همچنین 90درصد مالیات‌های کارخانه‌های غیر فعال و نیمه فعال در کشور بخشیده می‌شود. وی اضافه کرد: واحدهای صنعتی نیمه‌فعال و غیرفعال برای پرداخت 10درصد دیگر به صورت اقساط به مدت یک‌سال بدهکاری خود را پرداخت کنند.


جداسازی ترافیک مشترکان مخابرات

درون و خارج از کشور

مشهد مدیرعامل مخابرات خراسان‌رضوی گفت: برای کاهش هزینه‌ها در حال جداسازی ترافیک مشترکان درون کشور و خارج از کشور هستیم. محمد سالاری اظهار داشت: مخابرات استان در حال حاضر به 6میلیون و 800هزار مشترک خود خدمات‌رسانی می‌کند که شامل 4میلیون تلفن همراه اول، 2میلیون و 500هزار تلفن ثابت و 300هزار مشترک پرسرعت اینترنت می‌شوند. وی با بیان اینکه فعالیت مخابرات استان در سه بخش ذکر شده است گفت: سرویس‌های مخابراتی خراسان‌رضوی شامل سرویس 2000 برای پرداخت قبوض تلفن ثابت، سرویس 2017 برای پاسخگویی به سوالات پیرامون تلفن ثابت، سامانه 2020 برای پشتیبانی شبکه اینترنت و سامانه 9990 برای پاسخگویی به سوالات تلفن همراه هستند. وی افزود: برای کاهش هزینه‌ها در حال جداسازی ترافیک مشترکان درون کشور و خارج از کشور هستیم که کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت از برنامه‌های استان برای افزایش کیفیت خدمات ارائه شده از سوی مخابرات استان است.


دومین نشست منطقه‌ای بانوان غرب کشور

کرمانشاه دومین نشست منطقه‌یی بانوان کارآفرین و صاحبان کسب و کار غرب کشور، چهارشنبه هفته جاری به مدت 2روز در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه برگزار می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه اظهار کرد: این نشست با حضور بانوان استان‌های ایلام، لرستان، کردستان، همدان و کرمانشاه برگزار می‌شود.

شریفه حق‌شناس ادامه داد: فرصت‌ها و چالش‌های کسب و کار و کارآفرینی، نهادسازی کسب و کار و کارآفرینی و همچنین توانمندسازی کسب و کار و کارآفرینی از محورهای اصلی این نشست است.

وی درخصوص برنامه‌های این نشست گفت: در روز چهارشنبه مصادف با 27مرداد، نشست بانوان کارآفرین و صاحبان کسب و کار منطقه غرب با تدریس استاد فخرالسادات محتشمی‌پور در نشست اول و استاد آسیه علی‌نژاد در نشست دوم برگزار می‌شود که در نشست سوم، شاهد تبادل تجربه از طریق پنل خواهیم بود.


بهره‌مندی منطقه الموت از نعمت گاز

همزمان با سفر دولت به استان

معاون عمرانی استانداری با اشاره به اینکه پروژه گازرسانی به منطقه الموت 100میلیارد تومان هزینه برده است، گفت: این پروژه هم‌زمان با هفته دولت و سفر استانی هیات دولت به استان قزوین عملیاتی و اجرایی می‌شود. منوچهر حبیبی، معاون عمرانی استانداری در جلسه بررسی پیشرفت کار و حل مشکلات اجرایی پروژه گازرسانی به الموت که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی شده است تا پروژه‌هایی که ملی بوده یا در اولویت‌های استانی هستند، به صورت هفتگی با مسوولان استانی مطرح شود و در این میان بحث گازرسانی به منطقه الموت یکی از جلسات مهم به‌شمار می‌رود. وی افزود: تا امروز از 608روستای 20خانواری 311روستا گازرسانی شده است و حدود 74درصد روستاهای استان نیز از نعمت طبیعی گاز بهره‌مند هستند.


آموزش بیش از 7.5 میلیون نفرساعت در لرستان

خرم‌آباد مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌یی لرستان از آموزش بیش از 7.5میلیون نفرساعت در این استان طی سال پیش خبر داد. قلاوند اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم ما، برگزاری دوره‌های مهارتی برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی بوده و هدف، تقویت و بالا بردن سطح مهارت‌هاست. وی ادامه داد: متاسفانه دانشگاه‌های استان عمدتا کارگاه‌های مجهز ندارند و همین مشکل، سبب ضعف مهارت‌های فارغ‌التحصیلان شده است. قلاوند اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌های ما این است که متناسب با بازار کار، رشته‌ها و مهارت‌هایی را تعریف کنیم و ایجاد کارآفرینی شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر