تغییر بی‌سروصدای سیستم عامل گوگل

۱۳۹۵/۰۵/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۳۵۲

تک رادار گوگل که با ابداع سیستم عامل اندروید دنیای تلفن همراه را تسخیر کرده و با عرضه کروم این مفهوم را تا حدی متحول کرد حالا بی‌سروصدا در حال طراحی سیستم عامل تازه‌یی موسوم به Fuchsia است. نخستین بار محققان با بررسی برخی کدهای منتشر شده در سایت GitHub متوجه تلاش برای طراحی یک سیستم عامل جدید توسط گوگل شدند.

این سیستم عامل بر خلاف کروم و اندروید مبتنی بر لینوکس نخواهد بود و گوگل قصد دارد Fuchsia را به گونه‌یی طراحی کند که روی وسایل متنوع در ابعاد، اندازه‌ها و مقیاس‌های مختلف قابل اجرا باشد. بنابراین می‌توان حدس زد Fuchsia سیستم عاملی است که روی ترموستات‌های هوشمند، داشبورد خودروها و پوشیدنی‌های هوشمند نصب خواهد شد. بنابراین Fuchsia سیستم عاملی برای عصر اینترنت اشیا است و نکته جالب آن است که سیستم عامل یاد شده با رایانه‌ها و گوشی‌های هوشمند هم سازگاری دارد و در عمل یک سیستم عامل همه فن حریف خواهد بود.

بررسی کدهای طراحی این سیستم عامل از امنیت بالا و قابلیت‌های گرافیکی خاص آن خبر می‌دهد. البته گوگل هنوز به‌طور رسمی در این زمینه اظهارنظر نکرده است. برخی کارشناسان طراحی این سیستم عامل را تلاشی برای ادغام کارکردهای کروم و اندروید دانسته‌اند و مشخص نیست بعد از عرضه Fuchsia دو سیستم عامل یاد شده بازنشسته می‌شوند یا خیر.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر