اخبار

۱۳۹۵/۰۵/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۳۲۶

صدور مسترکارت

از مهرماه در پست

عضو هیات‌مدیره شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران گفت: ثبت‌نام متقاضیان کارت اعتباری بین‌المللی «مسترکارت» از مهرماه امسال در 170دفتر منتخب پستی سراسر کشور آغاز خواهد شد. به گزارش ایرنا، کارت اعتباری یک پدیده نوین و فراگیر در عرصه مبادله‌های مالی و تجارت الکترونیک است. این کارت به دارنده خود این امکان را می‌دهد تا بدون وجود محدودیت زمانی و مکانی به موجودی حساب خود دسترسی داشته باشد و خرید کند.

غلامرضا نجاری افزود: مقرر شده همزمان با هفته دولت و از ابتدای شهریورماه امسال ثبت‌نام برای دریافت کارت اعتباری مسترکارت در همه مناطق پستی تهران و از روز نخست مهر ماه در 170واحد منتخب سراسر کشور کارت اعتباری آغاز شود.

نجاری این کارت‌های اعتباری را از نوع کارت‌های پیش‌پرداخت عنوان کرد و گفت: نخستین‌بار است هموطنان بدون هیچ‌گونه نگرانی و دغدغه‌خاطر می‌توانند از کارت‌های مذکور برای انجام مبادلات مالی بین‌المللی به‌صورت قانونمند استفاده کنند.


ارتقای عملکرد ارزی بانک‌ها در دوره پسابر جام

بانک‌های کشور در عین حال که در دوره تحریم‌ها و پس از برجام، با برخی تنگناها و مشکلات داخلی و بین‌المللی مواجه بوده‌اند، اما در عین حال، در دوره پسابرجام شاهد فرصت‌ها و ظرفیت‌های جدیدی برای توسعه فعالیت‌ها، جذب سرمایه‌گذاری‌ها، همکاری‌های داخلی و خارجی، گسترش فعالیت‌های ارزی در داخل همچنین سودآوری و کسب درآمد از طریق گسترش روابط کارگزاری و ارتباط با بانک‌های خارجی هستیم که می‌تواند به بهبود شرایط بانک‌های کشور کمک کند.

تفضلی معاون بین‌الملل بانک پارسیان با اعلام این مطلب در همایش توسعه فعالیت‌های ارزی که با حضور معاونان، مدیران، کارشناسان و معاونان ارزی شعب ارزی این بانک برگزار شد، گفت: اگرچه بانک پارسیان در یک سال اخیر با سه رویداد بزرگ شامل قبول عاملیت پرداخت سپرده‌های سپرده‌گذاران تعاونی اعتبار ثامن‌الحجج، راه‌اندازی برنامه طراحی سیستم شعب با عنوان لوتوس در پایان سال94 و اثر اجرای برجام مواجه بوده اما توان این بانک در بخش ارزی و بین‌المللی و گسترش فعالیت‌های ارزی با بیشترین کارگزاری‌ها و روابط با بانک‌های خارجی بین بانک‌های کشور و در شرایط پسابرجام، فرصت و ظرفیت قابل‌توجهی برای توسعه فعالیت‌های ارزی و بین‌المللی و کسب درآمد و سود برای بانک پارسیان در حوزه ارزی ایجاد کرده است.


تسهیلات بانک صنعت و معدن به صنایع خوزستان

بانک صنعت و معدن در 3ماهه نخست امسال حدود 48میلیارد ریال به 7طرح بزرگ، کوچک و متوسط صنعتی در استان خوزستان تسهیلات پرداخت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، سهم یک طرح بزرگ از مبلغ یاد شده 16‌میلیارد ریال و 6طرح کوچک و متوسط حدود 32میلیارد دلار بوده است. گفتنی است بانک صنعت و معدن در سه ماه نخست امسال درمجموع 11هزار ‌میلیارد ریال تسهیلات به 538طرح صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در استان‌های مختلف کشور پرداخته است.


کلنگ‌زنی در سالروز تاسیس بانک اقتصادنوین

طی مراسمی همزمان با پانزدهمین سالروز تاسیس بانک اقتصادنوین به عنوان نخستین بانک خصوصی جمهوری اسلامی ایران، کلنگ جدیدترین مدرسه بانک اقتصادنوین در منطقه مراوه تپه خراسان شمالی به زمین زده شد. به گزارش روابط عمومی بانک اقتصادنوین، این مراسم با حضور سرپرست منطقه3 استان‌های بانک اقتصادنوین، نماینده سازمان نوسازی مدارس کل کشور، مسوولان سازمان نوسازی مدارس استان‌های خراسان شمالی، فرماندار شهر مراوه تپه، مدیرکل نوسازی مدارس استان گلستان و مدیرکل عشایری استان‌های خراسان شمالی و رضوی برگزار شد. در این مراسم مهدی حسین‌نژاد، سرپرست منطقه3 استان‌های بانک اقتصادنوین طی سخنانی آخرین وضعیت مدارس راه‌اندازی شده توسط این بانک را تشریح کرد. وی گفت: بانک اقتصادنوین در راستای ایفای مسوولیت اجتماعی خود تاکنون مدرسه‌های زیادی در مناطق محروم کشور ساخته که این مهم نشان‌دهنده توجه مدیران ارشد این بانک به بحث مسوولیت اجتماعی در کنار نقش موثر در بازار پولی کشور است.


تاکید عضو هیات‌مدیره

بانک ملی بر اتکا به توان داخلی

اقتصاد مقاومتی، راهکار اساسی و اصلی توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور است و باید برای تحقق آن به توان داخلی خود اتکا کنیم و بدانیم در این راه وظیفه بانک‌ها حساس‌تر و مهم‌تر از گذشته است و تلاش و زحمت بیشتری را می‌طلبد. کریمی، عضو هیات‌مدیره بانک که در جمع همکاران استان کهگیلویه و بویراحمد سخن می‌گفت، ضمن بیان مطلب فوق افزود: همه وظیفه داریم در جهت موفقیت و سربلندی دولت و پیشرفت کشور بکوشیم و در این راه از امکانات موجود، بهترین بهره‌وری را به‌عمل آوریم. وی همچنین با تقدیر از فعالیت اداره امور شعب استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش کانون جوانه‌ها، افزود: برای موفقیت بیشتر در این زمینه باید با مدارس تعامل بهتر و بیشتری ایجاد کرد و در جهت جذب هرچه بیشتر آینده‌سازان کشور تلاش کنیم. عضو هیات‌مدیره بانک ملی ایران ادامه داد: در زمینه اعتبار اسنادی و ضمانتنامه‌ها نیز باید فعالیت واحدها گسترش پیدا کند تا علاوه برکسب درآمدهای مشاع، از طریق درآمدهای غیرمشاعی نیز سود‌آوری بانک بیشتر شود. براساس این گزارش در نشست مسوولان اداره امور شعب استان کهگیلویه و بویراحمد، اصلان کریمی مدیر امور شعب منطقه دو کشور، عباس شفیعی مدیر امور اعتباری، مهرزاد ذاکری مدیر امور مجلس، احد‌اله امیری سرپرست اداره امور شعب و دیگر مسوولان این اداره حضور داشتند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر