اشتغال

۱۳۹۵/۰۵/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۳۲۳

249هزار شغل در روستاهای کشور ایجاد شده است

یاسوج- ایرنا معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس‌جمهوری گفت: 249هزار شغل طی 2سال گذشته در روستاها و مناطق عشایری کشور در بخش‌های مختلف ایجاد شده است. سید ابوالفضل رضوی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: 116هزار شغل از این تعداد در سال 93 و با کمک نهادهای مربوطه در حوزه روستایی و 76هزار مورد نیز در سال 1394 ایجاد شده است. وی گفت: سال جاری افزون بر 173هزار فرصت شغلی در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و خدمات در سطح روستاهای کشور بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ایجاد خواهد شد. معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس‌جمهوری افزود: بیشترین سهم اشتغالزایی در روستاهای کشور مربوط به استان خراسان رضوی بوده است. رضوی میزان جمعیت روستایی و عشایری در نقاط مختلف کشور را افزون بر 21میلیون و 500‌هزار نفر اعلام کرد و گفت: حدود یک میلیون و 600‌هزار نفر از این تعداد عشایر هستند.


سرمایه‌گذاری ۶‌هزار میلیارد تومانی در مناطق محروم

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تاکنون بیش از ۶۱‌هزار میلیارد ریال برای محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم کشور سرمایه‌گذاری کرده است. به گزارش تسنیم، عارف نوروزی در دهمین همایش ملی و نخستین جشنواره فرهنگ و مدیریت جهادی در تهران با تشریح اقدامات جهادی بنیاد برکت برای محرومیت‌زدایی از مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور اظهار داشت: مهم‌ترین دستور کار بنیاد برکت در 9سال گذشته، اجرای طرح‌های توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی در مناطق محروم بوده است. وی تعداد طرح‌های توانمندسازی اقتصادی بنیاد برکت را که در مناطق محروم 31 استان کشور مبتنی بر اقتصاد مقاومتی به اجرا درآمده‌اند، 265طرح عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح‌ها با حجم سرمایه‌گذاری کل 47‌هزار و 400میلیارد ریال، بیش از 165‌هزار فرصت شغلی به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در سراسر کشور ایجاد شده است. نوروزی با بیان اینکه بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در طرح‌های توانمندسازی اقتصادی مناطق محروم به شکل مشارکت با کارآفرینان محلی و به میزان 49درصد سرمایه‌گذاری می‌کند، گفت: بنیاد برکت این طرح‌ها را با همکاری کمیته سرمایه‌گذاری و اشتغال در استانداری‌ها انتخاب می‌کند.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به اینکه طرح‌های اقتصادی در صورتی موفق خواهند بود که توجیه اقتصادی و بازدهی خوبی داشته باشند، افزود: بنیاد برکت به مدت 3 تا 5سال در کنار کارآفرین حضور دارد و پس از آن سهم خود را با قیمت کارشناسی و با اقساط 3 تا 5سال به کارآفرین شریک واگذار می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر