روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۵/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۳۱۸

با خشونت نمی‌شود بر اراده ملت‌ها غالب شد- اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای| بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن حساس توصیف کردن شرایط یمن، توافق نمایندگان منتخب مردم یمن برای ازسرگیری فعالیت پارلمان را اقدامی مسوولانه و هوشمندانه برای پر کردن خلأ‌های سیاسی و قانونی کشور توصیف کرد. وی با تاکید بر اینکه توافق و همبستگی ملی و رجوع به نهادهای منتخب، بهترین گزینه برای وادار کردن متجاوزان به پذیرش اراده ملت یمن و پایان دادن به منازعه از روش‌های مسالمت‌آمیز است، افزود: ایران همان‌گونه که از ابتدای بحران یمن تاکید کرده مجددا یادآور می‌شود با جنگ و خشونت نمی‌توان بر اراده ملت‌ها غالب شد و ضروری است هرچه سریع‌تر به این مناقشه تاسفبار، از طریق گفت‌وگو و پذیرش اراده ملت یمن پایان داده شود.

پذیرش ایران در بریکس در دستور کار نیست- آنا| سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که پذیرش اعضای جدید ازجمله ایران در بریکس فعلا در دستور کار قرار ندارد، گرچه تمایل زیادی نسبت به آن وجود دارد. وی بااشاره به اینکه بریکس گروه بسیار مهمی است، افزود: برخی شرکای غربی نگران بودند که روسیه کار پذیرش اعضای جدید را دراختیار خود بگیرد، اما کاملا برعکس، هیچ‌کس این گروه را مطلقا دراختیار خود نمی‌‌داند ولی مشکلات سیاسی در دستور کار را نه ما، بلکه شرکای ما ارائه می‌کنند و ما تنها با آنها موافقت کردیم.

اوباما از خط قرمز رد شده است- ایسنا| ریک کانتور رهبر پیشین اکثریت مجلس نمایندگان امریکا در گفت‌وگو با روزنامه اورشلیم پست با انتقاد از سیاست‌های باراک اوباما رییس‌جمهور امریکا در قبال رژیم صهیونیستی گفت: من بر این باورم که در طول هشت سال گذشته جامعه یهودیان امریکا رییس‌جمهوری را دیده‌اند که در بسیاری موارد آشکارا با رهبر اسراییل خصومت داشته است و به‌طور قطع در مذاکراتش با ایران از خط قرمز رد شد. وی در ادامه با اعلام حمایت از دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا، از وی خواست بیشتر حامی اسراییل باشد.

تجمع دوباره آموزشیاران و مربیان پیش‌دبستانی- ایرنا| جمعی از آموزشیاران نهضت سوادآموزی و مربیان پیش‌دبستانی باردیگر با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار تعیین‌تکلیف وضعیت استخدامی خود شدند. یکی از تجمع‌کنندگان صبح دیروز گفت: ما آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی که اکثرا بالای 14سال سابقه کاری داریم، خواستار ارتقای خود از آموزش‌دهنده به آموزشیار هستیم. وی با تاکید بر اینکه برای چندمین‌بار است که مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع می‌کنند، افزود: سال‌هاست که وضعیت قراردادهای ما تغییری نکرده و همچنان در بی‌ثباتی استخدامی به‌سر می‌بریم.

قانون ممنوعیت ماهواره باید اصلاح شود- خانه ملت| محمدرضا عارف نماینده تهران در مجلس و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه نباید قانون‌گذاری به نحوی باشد که تمرّد از قانون را در جامعه باب کند، ابراز امیدواری کرد با اصلاح قانون ممنوعیت ماهواره، مردم بتوانند از امکانات مفید این تکنولوژی استفاده کنند. وی درباره نحوه اصلاح قانون ماهواره و اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به این موضوع ورود کند یا مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی هر دو می‌توانند به این مهم ورود داشته باشند اما روال این است که اگر یکی از این دو نهاد به قانون‌گذاری موضوعی ورود کرد، دیگری وارد نشود؛ البته باتوجه به جنبه‌های فرهنگی قانون ماهواره، اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی به آن ورود پیدا کند، مناسب‌تر خواهد بود اما مجلس نیز این حق را دارد.

بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس

از فردو و نطنز- ایرنا| محمدجواد جمالی عضو هیات‌رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای این کمیسیون عصر دیروز از فردو و نطنز بازدید کردند. وی خاطرنشان کرد: اعضای این کمیسیون در این بازدید، نحوه فعالیت نطنز و فردو پس از اجرایی شدن برجام را بررسی می‌کنند. جمالی اظهار داشت: بعد از اجرایی شدن برجام اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم از نطنز و فردو بازدید کردند و این دومین بازدیدی است که نمایندگان مجلس پس از اجرای برجام از نطنز و فردو دارند.

تهیه پیش‌نویس گزارش کمیسیون اصل نود درباره مسکن مهر - ایلنا| بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس بااشاره به برگزاری نشست عصر یک‌شنبه این کمیسیون با حضور قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی و تعدادی از مسوولان این وزارتخانه، از تهیه پیش‌نویس اولیه گزارش این کمیسیون درباره مسکن مهر خبر داد. وی گفت: پیش از این نیز تلاش‌هایی در کمیسیون برای سر و سامان دادن به وضعیت مسکن مهر و شکایت‌هایی که ازسوی مردم در این خصوص وجود دارد، انجام شده بود و تصمیم بر این شد گزارشی در این رابطه تهیه کنیم. وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه تاکید داریم گزارشی به‌روز و بر پایه آخرین تحولات مسکن مهر تهیه کنیم، از دوستان در وزارت راه‌وشهرسازی و دیگر مسوولان مسکن مهر درخواست کردیم آخرین اطلاعات خود در این باره و زمان‌بندی و نحوه تحویل مسکن‌ها به متقاضیان را دراختیار کمیسیون قرار دهند تا بتوانیم همه جوانب این موضوع را درنظر داشته باشیم.

اختصاص 13هزار و 500میلیارد ریال برای تقویت صندوق بیمه کشاورزی -ایرنا| اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری تصویبنامه هیات‌وزیران درباره تخصیص مبلغ 13هزار و 500میلیارد ریال برای تقویت صندوق بیمه محصولات کشاورزی را به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرد. براساس این ابلاغیه مبلغ 13هزار و 500میلیارد ریال به صورت هزینه‌یی برای پرداخت سهم دولت و تقویت صندوق بیمه محصولات کشاورزی دراختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار می‌گیرد. براساس این مصوبه، وزارت جهاد کشاورزی موظف است گزارش عملکرد اعتبارات یاد شده را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال کند.

اصلاحیه لایحه بودجه95 در دستور کار مجلس-ایسنا|حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس‌جمهوری گفت: اصلاحیه لایحه بودجه95 برای تصویب نهایی در دستور کار مجلس دهم است. امیری دیروز اظهار امیدواری کرد با تصویب بودجه95 در سال جاری و با پشتیبانی همه‌جانبه دولت گام‌های مهمی در زمینه اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار کشور برداشته شود. وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید تاکنون با ارائه لوایح و قوانین متعدد به مجلس برای رفع موانع و لغو برخی قوانین دست و پاگیر گام‌های بلندی برداشته است.

پیام وزیر اطلاعات برای درگذشت عبدالله زارع را تسلیت گفت-تسنیم| حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی در پیامی درگذشت استاد و مربی بااخلاق کشتی شهرری، عبدالله زارع را تسلیت گفت. در بخشی از این پیام آمده است: خبر درگذشت استاد و مربی بااخلاق کشتی شهرری، جناب آقای عبدالله زارع که در طول حیات خود قهرمانان زیادی را پرورش داد، موجب تاثر و تالم گردید. اینجانب فقدان این اسوه کشتی را به جامعه ورزشکاران تسلیت عرض می‌نمایم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر