نگاه مثبت ایران به تقویت مناسبات با آفریقا

۱۳۹۵/۰۵/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۳۱۵

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته در دیدار با آلن امه نامیتوه وزیر امور خارجه بروندی بااشاره به نگاه مثبت و سازنده جمهوری اسلامی ایران به تقویت مناسبات با کشورهای آفریقایی، بر اهمیت روابط با بروندی تاکید کرد. ظریف افزود: روابط بسیار خوب دو کشور نیازمند تقویت است و ما از گسترش همه‌جانبه روابط با بروندی استقبال می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وزیر امورخارجه کشورمان با تمجید از مواضع بروندی در سازمان‌های بین‌المللی به‌ویژه سازمان ملل و جنبش عدم تعهد همکاری با کشورهای آفریقایی در سطوح دوجانبه و بین‌المللی را مغتنم دانست و گفت: ایران ضمن حمایت از ثبات سیاسی در بروندی، آماده گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های علمی، آموزشی، انرژی و کشاورزی با این کشور است.

در ادامه این ملاقات وزیر خارجه بروندی نیز بااشاره به روابط بسیار خوب دو کشور گفت: بروندی اهمیت بسیار زیادی برای روابط با جمهوری اسلامی ایران قائل است. وی افزود: همکاری‌های مستقیم آموزشی میان دانشگاه‌های دو کشور و بورسیه دانشجویان بروندی در ایران برای ما مایه افتخار است. آلن امه نامیتوه جایگاه ایران در منطقه و جهان را بسیار مهم دانست و گسترش همکاری‌های همه‌جانبه با ایران را خواست بروندی خواند. گفتنی است وزیر امور خارجه بروندی قرار است با رییس‌جمهور کشورمان دیدار و پیام کتبی رییس‌جمهور بروندی را تسلیم نماید. دیدار با وزیر علوم و مقامات وزارت نفت و نیرو از دیگر برنامه‌های وزیر خارجه بروندی در کشومان خواهد بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر